המגעים להרכבת ממשלה: בנט נועד לראשונה עם מנסור עבאס

שישה ימים לתום המנדט של נתניהו: יו"ר רע"ם הגיע לפגישה בלשכתו של יו"ר ימינה בכנסת. מהמפלגות נמסר כי השניים דנו בעמדות של שתי המפלגות נוכח המצב הפוליטי. "הפגישה הייתה טובה"

זמן צפייה: 01:56

המגעים להקמת הממשלה: יו"ר ימינה נפתלי בנט, ויו"ר רע"ם מנסור עבאס, נפגשו הבוקר (רביעי) בפעם הראשונה בלשכתו של בנט בכנסת. השנים דנו בעמדות שתי המפלגות נוכח המצב הפוליטי הקיים. "הפגישה היתה טובה".

במקביל, חברת הכנסת שאשא ביטון (תקווה חדשה) דרשה היום במליאת הכנסת להקים ועדת קורונה בדחיפות, וסגן השר יואב קיש ענה לה בתגובה: "אם את מוכנה שבראש הועדה יעמוד ח"כ מהליכוד - נקים אותה עכשיו".

בתוך כך ובשל הפלונטר הפוליטי, שופטי בג"ץ החליטו כי הדיון שיתקיים היום בצהריים בדבר כהונתו של אופיר אקוניס מהליכוד כשר המשפטים, יצולם ויועבר בשידור חי על ידי לשכת העיתונות הממשלתית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"תביעת השתקה": הוריה של כרמל מעודה תבעו את הורי ילדי הגן

המתיחות בדרום: 2 רקטות נורו לעבר ישראל – אך נחתו בשטח הרצועה

לילה קטלני בדרכים: שני הרוגים ופצוע קשה בתאונה בצפון

ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: קובי גדעון, לע''מ.

ברקע פקיעתו של המנדט שניתן לראש הממשלה בנימין נתניהו בעוד שישה ימים,  ובעוד שהמאמצים ב"גוש השינוי" נמשכים, נתניהו מגביר את הלחץ, ומנסה לגייס אליו את גדעון סער ותקווה חדשה על מנת להקים ממשלת ימין - כשהוא אפילו מוכן לוותר על הבכורה ברוטציה.

נתניהו, שהבין כי כלל לא בטוח שיצליח להוביל לבחירות חמישיות או ישירות ולשפר את מצבו, החליט כאמור לוותר על הבכורה ברוטציה והחל להפעיל לחץ על סער בשביל שיצטרף אליו, ובתמורה - הוא ייתן לו להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה ביניהם.

גדעון סער ובנימין נתניהו
גדעון סער ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בליכוד הבינו כי אם נתניהו יצליח לשכנע את סער, לנפתלי בנט לא תהיה ברירה אלא להצטרף גם, שכן בנט הצהיר לא פעם כי הוא מעדיף לחבור לממשלת ימין - ולא להצטרף ל"גוש השינוי". אולם, גורמים בתקווה חדשה מסרבים להאמין לנתניהו. מוקדם יותר היום, נשאל סער אם יהיה מוכן לרוטציה - ולא הגיב.