בנט: "ננצל את היציבות כדי להתמודד עם הבעיות שהוזנחו"

לאחר שהקואליציה הצליחה להעביר את התקציב לראשונה מזה 3.5 שנים - ראש הממשלה, שר החוץ ושר האוצר סיפקו הצהרות לתקשורת. ליברמן: "לא זוכר ממשלה עם רמת שיתוף פעולה בין השרים כמו הנוכחית"

זמן צפייה: 16:35

לאחר אישור התקציב: ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן כינסו הערב (שבת) מסיבת עיתונאים, ובה הם סיפקו הצהרות לתקשורת וענו לשאלות מאנשי התקשורת.

"אזרחי ישראל, בשעה טובה התקציב לשנים 2021 ו-2022 עבר", פתח ראש הממשלה את הצהרתו, "בכך השלמנו את המהלך המורכב של הוצאת ישראל משלוש שנים של אי-יציבות. לפני פחות מחמישה חודשים הקמנו ממשלה, עברנו למדיניות של ניהול המדינה ללא סגרים, ושברנו בנחישות ותוך עמידה בלחצים את גל הדלתא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המונים צועדים בגלזגו למען האקלים: "מנהיגנו לא יצילו אותנו"

יממה קטלנית בכבישים: 11 הרוגים, "פגע וברח" בראשל"צ

אסון בארה"ב: לפחות 8 נרמסו למוות בפסטיבל מוזיקה בטקסס

ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת עיתונאים לאחר אישור התקציב
ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת עיתונאים לאחר אישור התקציב | צילום: חיים צח / לע''מ

"מספיק להסתכל על הזינוק בתחלואה באירופה כדי להבין איפה אנחנו ואיפה העולם", הוסיף בנט, "עברנו מאבטלה לתעסוקה, מצמיחה שלילית אחרי שנה כלכלית קשה בגלל המגיפה ומדיניות הסגרים, לצמיחה מרשימה של יותר מ-7 אחוז. העברנו תקציב בשקט, בעקביות ובעבודה משותפת. הבאנו את הספינה לחוף מבטחים".

בסיום דבריו הודה רה"מ לשותפיו בממשלה: "אני רוצה להודות לכל השותפים שעשו עבודה מעולה. הממשלה יציבה והיא תמלא את ימיה. היציבות שהבאנו והעברת התקציב היא ברכה ומתנה גדולה למדינה. המשימה הבאה שלנו היא לנצל את היציבות כדי להתמודד עם הבעיות שהוזנחו במשך שנים - מחירי הדיור, הפקקים שיצאו משליטה ויוקר המחייה הישראלי הידוע לשמצה".

שר האוצר ליברמן במסיבת עיתונאים לאחר אישור התקציב
שר האוצר ליברמן במסיבת עיתונאים לאחר אישור התקציב

אחרי בנט החל שר האוצר אביגדור ליברמן לשאת דברים, ואמר כי הוא לא זוכר ממשלה עם רמת שיתוף פעולה בין השרים כמו בממשלה הנוכחית. "מדי פעם יש חיכוכים ועימותים, אבל זה לא משנה", אמר ליברמן, "הייתה ערבות הדדית כפי שלא ראיתי אף פעם".

"לתקציב שהעברנו יש שתי בשורות חשובות: יציבות פוליטית והמשך הצמיחה הכלכלית", הוסיף ליברמן, "אלו נכסים גדולים שאנחנו חייבים לשמור עליהם. זה התקציב החברתי ביותר בתולדות ישראל. אנו משקיעים מיליארדים ביציבות החברתית שלנו".

שר החוץ לפיד במסיבת עיתונאים לאחר אישור התקציב
שר החוץ לפיד במסיבת עיתונאים לאחר אישור התקציב

שר החוץ יאיר לפיד נשא דברים גם הוא ואמר: "החזרנו את השפיות למדינת ישראל. עשינו החלטה, במקום לדקור אחד את השני - החלטנו לתת גב. שמנו בצד את האגו בקואליציה המורכבת ביותר שקמה כאן, כדי לבנות את המכונה שמובילה את המדינה".

בנוסף התייחס לפיד לדברים שנאמרו ליו"ר הכנסת מיקי לוי במהלך הדיונים על התקציב: "היה כאן דבר עצוב, הקללות וגסות הרוח כלפי מיקי היא בלתי נסבלת. הוא בן למשפחה שכולה, הוא שירת את מדינת ישראל כל חייו. מי שמדבר אליו ככה - ירד מהפסים. ומי שישב לידו ושמע הכל ולא השתיק את ההסתה והקללות - אחראי בדיוק כמו מי שמקלל".

בסיום ההצהרות ניתן זמן לשאלות מעיתונאים, ולשאלת חדשות 13 על קיום הרוטציה ענה בנט: "הרוטציה תקוים, הממשלה תשלים את ימיה. מה יהיה בעוד 4 שנים? נגיע לזה". בנושא עסקת השבויים המסתמנת נשאל רה"מ האם יסכים לשחרר מחבלים עם דם על הידיים, וענה "עמדותיי ידועות".