לפיד: ממשיכים להקים ממשלה; בנט: הליכוד מוליכה את ישראל לאסון

יו"ר יש עתיד תקף את הממשלה על רקע ההסלמה וכתב כי "האירועים האחרונים הם בדיוק הסיבה שבגללה צריך להחליף את נתניהו". יו"ר ימינה: "הליכוד הפכה ממפלגת שלטון למפלגה שנכשלת בניהול המדינה"

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: חדשות 13

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב היום (רביעי) כי "אירועי השבוע האחרון – מהר מירון עד שייח ג'ראח, מעזה ועד עכו – לא יכולים להיות תירוץ להשארת נתניהו וממשלתו במקומם. להיפך: הם בדיוק הסיבה למה צריך להחליף אותו כמה שיותר מהר. ניתן גיבוי מלא לכוחות הביטחון, ובמקביל נמשיך את המאמצים להקים ממשלה חדשה".

"מה שראינו והרגשנו ביומיים האחרונים הוא תוצר של ההזנחה וחוסר החזון של נתניהו", הוסיף לפיד. "אם ארגון טרור אסלאמי אינו פוחד לירות טילים על יישובי העוטף, ירושלים ותל אביב, ופורעים ערבים לא פוחדים לשרוף בתי כנסת בלוד, אז אין הרתעה, אין מדיניות, אין ממשלה שאפשר לסמוך עליה. את זה צריך לשנות - ועכשיו. ישראל זקוקה יותר מתמיד לממשלת אחדות שתאפשר לנו להתמודד יחד עם האתגרים".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

"אין לי שום כוונות לעצור את התהליך הדמוקרטי של הרכבת ממשלה חדשה בגלל חמאס. זה יהיה פרס לטרור, והגיע הזמן שישראל תפסיק לתת פרסים לטרור", תקף יו"ר יש עתיד. "מדינות אינן מפסיקות להתקיים ברגע שיורים עליהן. הן יודעות לפעול במקביל".

זמן קצר קודם לכן, גם יו"ר ימינה הבהיר שייתן גיבוי לממשלה בכל הנוגע להסלמה בדרום, אך תקף את הליכוד: "היא הפכה ממפלגת שלטון למפלגה שנכשלת בניהול המדינה ומוליכה אותה ברשלנות ממחדל לאסון".

יו''ר ימינה נפתלי בנט
יו''ר ימינה נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

הציונות הדתית מסרה בתגובה לדברי בנט כי "לתדהמתנו לא רק שבנט מסרב להוריד מהפרק הקמת ממשלה עם תומכי הטרור שפורעים היום ביהודי לוד, רמלה והנגב, אלא שבשעות אלה ממש הוא ממשיך לנהל איתם מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. בנט ושקד ממשיכים באובדן עשתונות ערכי בלתי נתפס".