ללא סיווג ביטחוני: כך הועסק אב הבית בביתו של בנט ברעננה

עקב בעיה בסיווג הביטחוני של מקורבו של רה"מ, אנשיו פנו לחברה חיצונית שתעסיק אותו למרות היעדר הסיווג ובמחיר גבוה יותר מהרגיל. משרד רה"מ: "העסקתו אושרה כנדרש"

זמן צפייה: 01:19

אב הבית שמועסק בביתו הפרטי של ראש הממשלה נפתלי בנט עובד ללא סיווג ביטחוני - כך פורסם לראשונה הערב (חמישי) בחדשות 13. כידוע, עקב שיפוצים במעון הרשמי בבלפור, בנט ומשפחתו טרם עברו להגורר בירושלים.

בהמשך לכך, ראש הממשלה בנט פנה לפני שלושה חודשים בבקשה להעסיק במשרת אמון אב בית בביתו שברעננה, אך עקב בעיה בסיווג הביטחוני של המועמד - הוא לא יכול היה להתחיל באופן מיידי בתפקידו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המשטרה התעלמה מעדות נאנסת בת 16 – והתוקף חופשי

הציבור התחיל להכיר באיום הסייבר – וכך הוא צריך להתגונן

בלב מרכז מסחרי באשדוד: מטען התפוצץ ברכבו של עבריין

בעקבות כך, בסביבת ראש הממשלה ניסו להעסיקו בדרך עקיפה, ופנו לחברת ביטחון חיצונית שמאבטחת את ילדיו של ראש הממשלה וביקשו להעסיק את מקורובו של בנט  בתפקיד אב בית - זאת למרות ובידיעה שאין לו סיווג ביטחוני מתאים.

לאחר הפנייה מצד אנשיו של בנט, החברה החתימה על חוזה את מקורבו של בנט לתפקיד אב הבית, אלא שלצד היעדר הסיווג הביטחוני - ההוצאות של המדינה עבור העסקתו גבוהות מהרגיל בגלל חוזה העבודה העקיף עם החברה החיצונית.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לחשיפה: "העסקתו של העובד אושרה כנדרש, כפתרון זמני, נוכח התמשכות תהליך הסיווג. בתקופת הביניים העובד נדרש בביצוע בידוק ביטחוני יומיומי ולא נחשף לכל חומר מסווג במסגרת עבודתו. הסוגייה תוסדר בימים הקרובים".

בד בבד, הערב פורסם לראשונה כי בעקבות חשיפת בחדשות 13, אפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שקיבל ג'וב בליכוד ועסק בעבודות פרטיות בביתם של בני הזוג נתניהו - צפוי לעזוב את הליכוד.

אזולאי, המקורב לשרה נתניהו, היה אב הבית במעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים בתקופה בה כיהן בעלה כראש הממשלה. כשאר עזב נתניהו את המעון, הוא סידר כאמור ג'וב לאזולאי בליכוד, דבר עליו התריע לפני מספר חודשים מבקר הליכוד עו"ד שי גללי כי מדובר בעבודה פיקטיבית.