רה"מ: "הבחירה בנשיא איראן החדש - איתות אזהרה למעצמות"

בנט התייחס בישיבת הממשלה הראשונה לבחירות שנערכו ברפובליקה האסלאמית, וביקש למנוע את החתימה על הסכם הגרעין עם המעצמות. "ראיסי אחראי באופן אישי לרציחתם של אלפים - זהו משטר של תליינים"

נפתלי בנט

בפתח ישיבת הממשלה הראשונה שהתקיימה היום (ראשון), ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לתוצאות הבחירות אתמול באיראן ואמר כי "מכל האנשים שחמינאי היה יכול לבחור, ושלא יהיה ספק - זה לא הציבור בחר אלא חמינאי רק אפשר להם לבחור, הם בחרו את 'התליין מטהרן'. זה איש שידוע לשמצה בקרב העם האיראני ובעולם כולו בשל התפקיד שלו בוועדות המוות שניהלו את ההוצאות להורג של מתנגדי המשטר. הבחירה בו היא איתות אזהרה למעצמות".

"ראיסי אחראי באופן אישי לרציחתם של אלפים רבים של אזרחים איראנים חפים מפשע", המשיך בנט. "זהו אולי איתות אחרון רגע לפני חזרה להסכם הגרעין, להבין עם מי הן עושות עסקים ואיזה סוג של משטר הן בוחרות לחזק. מה שברור לכולנו זה שמשטר של תליינים - אסור שיחזיק בנשק להשמדה המונית. זו העמדה הברורה והעקבית של מדינת ישראל".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות חולה קורונה בבית שאן – מחוסנים ומחלימים נדרשו לבידוד

בצה"ל מאמינים שהלחימה בעזה לא הסתיימה; הקבינט יתכנס היום

גנץ הודיע: אגיש הצעה לוועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות

אבראהים ראיסי
אבראהים ראיסי, נשיא איראן הנבחר | צילום: רויטרס

כזכור, בבחירות שהתקיימו אתמול באיראן, זכה המועמד הקיצוני והשמרן אבראהים ראיסי, זאת לאחר שקיבל 62% מקולות הבוחרים, שהם יותר מ-17.9 מיליון קולות. "אשתף פעולה עם ממשלת רוחאני; מקווה שאהיה מקור אמון לעם האיראני", אמר נשיא איראן הנבחר.

עוד אמר ראש הממשלה כי "בשל אופי הממשלה והמגוון של חבריה, המפתח להצלחה שלנו זה אמון הדדי, והדרך להגביר אמון היא שכשיש אי הבנות, פשוט להרים טלפון אחד לשני ולפתור את זה בשקט, בלי דרמות".