בנט החליט: תו ירוק החל מגיל 3

הקבינט יכונס מחר כדי לאשר החלת תו ירוק החל מגיל 3 כמעט בכל מוסד או מקום בילוי ובדיקות במימון המדינה עד גיל 12. ייתכן שכבר בשבוע הבא ייכנסו בני 45 ומעלה למעגל החיסון השלישי

זמן צפייה: 02:24

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך הערב (שלישי) דיון עם בכירי משרד הבריאות ומשרד האוצר ובסופו הוחלט לאמץ את ההמלצה, שלפיה יוחל תו ירוק החל מגיל 3. התו ירוק יוחל על ענפי המשק, המוסדות הציבוריים והפרטיים, ובהם, בין השאר: בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, כל אירועי התרבות והספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים, ספריות, מסעדות ובתי מלון, ועוד.

בדיקות קורונה במעבדות צה''ל
בדיקות עד גיל 12 במימון המדינה | צילום: דובר צה''ל

במסגרת ההחלטה, בני אפס עד שלוש יהיו פטורים מתו ירוק. הבדיקות לבני 12-3 יהיו במימון המדינה ומעל גיל 12 יהיו הבדיקות במימון פרטי (רק ללא מחוסנים מבחירה - ס"ע).

בדיון הוחלט כי מלבד התו הירוק, יתבצעו בדיקות המוניות בכל הארץ במטרה לזהות חולים מאומתים ולהוציאם לבידוד כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. בהודעה שפורסמה בתום הדיון נכתב כי בימים הקרובים תתרחב באופן משמעותי פריסת מתחמי הבדיקות המהירות על מנת שיהיו נגישות בכמות גדולה לכל אזרחי ישראל.

מועד כניסתו לתוקף של התו הירוק המורחב ייקבע מחר בהתאם להיערכות להשלמת הקמתו של מערך הבדיקות המהירות ובהתאם להחלטת הקבינט שיכונס כבר מחר כדי לדון בהמלצות ולאשרן. נכון לרגע זה, פרוסות כבר 150 עמדות והכוונה היא לפחות להכפילן. עוד הוחלט להמליץ כי באירועים בבתים פרטיים ודומיהם תיקבע מגבלת התקהלות: במקום סגור עד 50 איש ובמקום פתוח עד 100 איש.

בתוך כך, יותר מחצי מיליון ישראלים חוסנו במנה השלישית, אך מספר החולים המאומתים הגיע לשיא של הגל הרביעי - 6,275, שישה נפטרים ביממה החולפת וכמעט 400 חולים קשים. ראש הממשלה בנט פועל להרחיב את הזכאות לחיסון לבני 45 או 50 ומעלה באופן חסר תקדים שלא בוצע עדיין באף מדינה. על פי נתוני משרד הבריאות, החיסונים במנה שלישית בטוחים, אך לא ברור עדיין לגבי היעילות. אם הדרג המקצועי במשרד הבריאות יחליט ביום חמישי הקרוב לתת לכך אור ירוק אז ייתכן שבני 45 ויותר יוכלו להתחסן במנה שלישית משבוע הבא.

ראש הממשלה ביקש היום ממנהלי בתי החולים שיגדילו את הקיבולת במוסדותיהם לעוד כ-2,500 חולים קשים, נוסף על הקיימים, ושיקצו 1,000 מיטות באשפוז ביתי לחולים קשים, אך הם סירבו לו. מערכת הבריאות סובלת גם בשגרה מאי ספיקה ולכן לדברי ראשי מערכת הבריאות הם אינם יכולים לקבל את בקשת ראש הממשלה, אליה הם סבורים שהיה צריך להיערך כשנה מראש.

יו"ר ההסתדרות הרפואית מסר לחדשות 13 כי "הרצון למנוע סגר בכל מחיר יגבה חיי אדם". בהסתדרות הרפואית גם אמרו כי לא יקבלו את "הפקרת חיי החולים" כפי שלדבריהם נגזר מיישום תוכנית זו.