בנט: ממשלת שינוי ירדה מהפרק; לפיד: אמשיך לנסות להקים ממשלה

יו"ר ימינה אמר בשיחות סגורות כיבשל המהומות בערים המעורבות לא ניתן להקים ממשלה בתמיכת רע"ם וכי יש לחבור לנתניהו. יו"ר יש עתיד: "הוא טועה, נמשיך להיאבק. אם ניכשל - נלך לבחירות"

זמן צפייה: 00:40

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר ביממה האחרונה בשיחות סגורות כי בעת הזאת ממשלת שינוי ירדה מהפרק - כך נודע הערב (חמישי) לחדשות 13. זאת, ברקע ההתפרעויות בערים המעורבות. עם זאת, לפיד הבהיר הערב כי ימשיך לנסות להקים ממשלה.

לדברי בנט, בשל המצב לא ניתן להקים ממשלה שתישען על רע"ם, ויש להקים קואליציה שתטפל ביד קשה באלימות בערים המעורבות. ממשלה כזו, לדבריו, צריך להקים עם גוש נתניהו, ולנסות לצרף אליה את תקווה חדשה בראשות גדעון סער וכחול לבן בראשות בני גנץ.

נפתלי בנט

בשיחות הסגורות טען יו"ר ימינה כי בלתי אפשרי לדכא את המהומות בממשלה שנשענת על מנסור עבאס. עם זאת, ייתכן כי בנט נדחק לפינה, ונאלץ לחזור בו מחבירה ללפיד בשל התנגדותה של איילת שקד. יש לציין כי אחד מאנשיו של בנט ציין כי לא מדובר בהחלטה סופית.

כאמור, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסר הצהרה בעקבות פרסום דבריו של בנט ואמר כי "אני מבין את המצוקה של בנט, אבל הוא טועה. אין לי שום כוונות לוותר, אמשיך להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה בימים הקרובים. יש לי עוד 20 יום, נמשיך להיאבק, ואם לא נצליח - נלך לבחירות וננצח בהן".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1305212128' autoplay='0' credit='' desc='נאום לפיד' poster='' kid='1_i4juptx4' duration='349']

"כשיסתיים המבצע בעזה צריך שתהיה לישראל ממשלה אחרת", הוסיף לפיד. "שינוי לא עושים כשנוח, מי שיחכה לרגע הנכון יגלה שהוא לעולם לא יגיע. דווקא מול הכאוס והאימה צריך להקים ממשלה".

יו"ר יש עתיד התייחס גם להתפרעויות בערים המעורבות ואמר כי "רק למדינה מותר להפעיל כוח. ביום שבו אזרחים לוקחים את החוק לידיהם - אין מדינה. אנחנו על פי התהום".

לפיד תקף את נתניהו ואמר: "ראינו את ההתפרקות הזו מגיעה, היא הייתה כתובה על הקיר.  אי אפשר לעשות הכול במשך שנים כדי להחליש את המשטרה, ואז להיות מופתעים שהיא לא באה בלילה כשקוראים לה.  מי שעשה הכול כדי לדחוף לכנסת תומכי טרור שמתמחים בהפצת שנאה, שלא יעמיד פנים שהוא מופתע כשהיא מתפרצת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע''מ

עם זאת, גורמים בתקווה חדשה מסרו הערב כי עמדת המפלגה לא השתנתה. "זה לא שחושבים שיש סיכוי לממשלת שינוי, כי בנט הוריד אותה מהפרק, אבל לא מתכננים להצטרף לממשלה בראשות נתניהו ומתנגדים לבחירות ישירות", מסרו.

חבר הכנסת מיקי זוהר קרא לסער להצטרף לממשלת ימין וכתב: "אני מברך את בנט על הורדת האופציה של ממשלת שמאל מסוכנת מהשולחן. הוא גילה אחריות ומנהיגות. זה הזמן של כל מחנה הימין להתאחד ולהקים ממשלה לאומית שתשמור על אזרחי ישראל וחיילי צה"ל".

רק אתמול, כזכור, תקף בנט את הליכוד וכתב כי "היא הפכה ממפלגת שלטון למפלגה שנכשלת בניהול המדינה ומוליכה אותה ברשלנות ממחדל לאסון".

לפיד, מצדו, הבהיר כי בכוונתו להמשיך במאמציו להקים ממשלה. "אירועי השבוע האחרון – מהר מירון עד שייח ג'ראח, מעזה ועד עכו – לא יכולים להיות תירוץ להשארת נתניהו וממשלתו במקומם. להיפך: הם בדיוק הסיבה למה צריך להחליף אותו כמה שיותר מהר. ניתן גיבוי מלא לכוחות הביטחון, ובמקביל נמשיך את המאמצים להקים ממשלה חדשה", כתב.

ש לי עוד 20 יום, נמשיך להיאבק, ואם לא נצליח - נלך לבחירות וננצח בהם