בנט לשרים: "קרובים לאישור התקציב - מבקש להתאפק עם ציוצים"

ברקע הדיונים לקראת אישור תקציב המדינה, רה"מ פנה לחברי הקואליציה בישיבת הממשלה וביקש מהם לנסות ולהימנע מעימותים ברשתות החברתיות. על המאבק בקורונה: "לא רואה באופק ביטול של התו הירוק"

זמן צפייה: 04:34

ראש הממשלה נפתלי בנט קרא היום (ראשון) לשרים בישיבת הממשלה "להתאפק עם ציוצים", זאת בשל הקרבה להעברת תקציב המדינה לראשונה מזה שלוש שנים.

מוקדם יותר היום הודיע בנט בפתח הישיבה על הקמת רשת ביטחון כלכלית ורפואית בסך 10 מיליארד שקל לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים, לדבריו, להתרחש עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא. כמו כן, אמר בנט כי הוא "לא רואה באופק ביטול של התו הירוק".

בנט בנאומו במליאה
בנט בנאומו במליאה | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

בנט אמר כי סיכם עם שר האוצר אביגדור ליברמן על מתווה להרחבה חד פעמית של המסגרת התקציבית בשנת 2022 בדמות קופסת קורונה במסגרת הפקת הלקחים מהגלים הקודמים. בהתייחס לחיסון בהמשך של ילדים עד גיל 11, אמר בנט: "אני צופה שבקרוב יהיה אישור לחיסון ילדים, נעשה את זה בהקדם האפשרי. אנחנו דואגים להבאת החיסונים".

"אנו יוצאים בימים אלה מגל הדלתא. ירדנו מרף ה-300 חולים קשים הבוקר. לעומת זאת, באירופה וברבות ממדינות העולם Winter is coming והמספרים מזנקים, גם בתחלואה ולצערי גם בתמותה. יש לנו ידע שיכול להיות קריטי עבור מדינות רבות, הלא אנחנו כרגע עברנו את זה", אמר בנט.

תו ירוק
תו ירוק | צילום: חדשות 13

"המודל הישראלי הוא של מדינה פתוחה, המון פעולות קטנות וחדשניות, גם קצת ניסוי וטעייה, חיסונים ואמצעי זהירות, וניהול מיקרו של המצב באופן יומיומי, תוך לקיחת כל השיקולים, לא רק האפידמיולוגיים, בחשבון. במבחן התוצאה - זה עובד. אזרחי ישראל בטוחים", הוסיף בנט וציין כי "לצד ההצלחה בשלב הזה בהתמודדות עם הקורונה אנחנו תמיד נערכים במבט צופה פני עתיד".

בנט התייחס גם לפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואמר: "הפגישה עם הנשיא פוטין הייתה טובה מאוד ומעמיקה מאוד. הנשיא פוטין ואני שוחחנו על המצב בסוריה כמובן, הרי במובן מסוים, הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק ובלי תקלות. הגענו לסיכומים טובים ויציבים, ומצאתי אצל הנשיא פוטין אוזן קשבת לצרכי הביטחון של ישראל. שוחחנו גם על תכנית הגרעין האיראנית, שמצבה המתקדם מעורר דאגה אצל כולם".