בנט תקף את בר סימן טוב, רה"מ הכה בשולחן: העימות בישיבת השרים

משתתפים שנכחו בדיון סיפרו לחדשות 13 על מחלוקת חריפה בין מנכ"ל משרד הבריאות לשר הביטחון, שבמהלכה האשים האחרון את משרד הבריאות בכך שלא משתף פעולה עם הצעותיו. נתניהו בתגובה: "תירגע"

זמן צפייה: 02:38

במהלך ישיבת השרים שכינס ראש הממשלה נתניהו היום (שישי) התרחש עימות בין שר הביטחון בנט, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ונתניהו עצמו, כך לפי כמה משתתפים בישיבה. העימות היה כה חריף עד שנתניהו נאלץ לדפוק על השולחן.

במהלך הישיבה עלתה לדיון סוגיית הישראלים שחוזרים מחו"ל עד פסח. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי צריך להעביר את על מי שחוזר מחו"ל למלוניות של משרד הביטחון.

השר בנט יצא נגדו ואמר כי מדובר בעשרות אלפי אנשים וכי העלות תהיה מאות מיליוני שקלים בחודש. "המלוניות יהפכו למדגרות קורונה", אמר בנט. "צריך לבדוק אותם כשהם מגיעים לישראל ולראות מי חולה".

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בנט הוסיף בכעס כי משרד הבריאות לא משתף פעולה עם ההצעות שלו. "הם פועלים בנקמנות. ברסי מטיל וטו על כל ההצעות שלו", אמר בנט.

נתניהו ניסה להרגיע ואמר כי אין צורך להרים את הטונים. בנט המשיך ותקף את בר סימן טוב וטען כי משרד הבריאות סגר מעבדה של משרד הביטחון במכון הביולוגי. נתניהו השיב לבנט כי המעבדה נפתחה מחדש אחרי יום. בנט לא נרגע ואמר: "אבל למה הוא סגר לי אותה?".

משה בר סימן טוב, מנכ''ל משרד הבריאות
משה בר סימן טוב, מנכ''ל משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

במהלך העימות נתניהו דפק על השולחן באמצעות פטיש עץ ואמר לבנט: "אל תצעק. לא מבינים אותך כשאתה צועק. תירגע. צריך לדבר בכבוד לכולם".

מלשכת שר הביטחון נמסר: השר בנט מעריך ומוקיר את פעילות מערכת הבריאות ואת השר ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב. אין בכוונתנו להתייחס לתוכנם של דיונים סגורים. בלשכת ראש הממשלה ומנכ"ל משרד הבריאות סירבו להתייחס לדברים.

מסרי הרגעה. מנכ''ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב | צילום: חדשות 13

ההתייעצות עם השרים התרחשה מוקדם יותר יהים, ובמהלכה אמר ראש הממשלה נתניהו כי הוא רוצה להוריד את פעילות המשק והמגזר הציבורי ל-10 אחוז בלבד, כך לפי בכירים ישראלים שהשתתפו בישיבה. נתניהו ביקש לקבל תשובות עד מחר בערב ממשרד האוצר לגבי יישום המהלך. כיום המשק פועל ב-30 אחוז תפוקה. נתניהו מעוניין להחמיר את ההגבלות לשלושת השבועות הקרובים עד אחרי פסח.

"מבחינה כלכלית יהיה בסדר", אמר נתניהו. "ניתן הנשמה מלאכותית למשק. כאן לא תהיה בעיה. הבעיה היא שלא נצליח למגר את המגפה ויהיו תוך שבועות אלפים של חולים קשים".שר האוצר משה כחלון יצא בישיבה נגד הטלת הסגר מלא ונגד חילופי ההאשמות בין המשרדים השונים. "אני כנראה לא אהיה כאן עוד שבוע שבועיים אז אני בא מפוזיציה נקייה", אמר כחלון. "אתם עושים פה הטוב הרע והמכוער וזה לא בסדר. כולם רוצים להציל נפשות ולהציל את המשק. ואני אומר לכם שאנחנו הולכים לאסון כלכלי".

שר הביטחון בנט הביע גם הוא התנגדות להסגר מלא וציין כי לא מוצו כל האפשרויות. השר אריה דרעי הצטרף לדברים ואמר: "צריך הסגר מלא מגיל 65 ומעלה – שלא יצאו מהבית. שהילדים ידאגו להם ובינתיים נחזיר את המשק לפעילות". דרעי הוסיף כי הוא חושש שבני ברק הופכת למוקד הדבקה בקורונה. "אין שם בידוד ויש שם המון חולים", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על משבר הקורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על משבר הקורונה | צילום: חדשות 13

חלק גדול מהדיון עסק בחשש של משרד הבריאות ושל השרים כי חג הפסח יגביר את ההדבקה. השר גלעד ארדן הזהיר כי עלולה להיות הדבקה מאסיבית ברשתות השיווק כאשר אנשים יגיעו לקנות מצרכים לחג. "אני לא רוצה שליל הסדר יהיה ליל הסגר. אנחנו רוצים לתת תקווה לציבור שתהיה אווירת חג אבל גם שפסח לא יהפוך למכת הדבקה". ארדן הציע בישיבה להקצות כמה שעות מדי יום בסופרמרקטים רק לאנשים מבוגרים.

אחת המגבלות שנבחנות היא הגבלת התנועה בכבישים ברכב פרטי באמצעות מחסומים של המשטרה. הרעיון שנבחן הוא שרק מכוניות עם סיבות מוצדקות למעבר, למשל ממקומות עבודה חיוניים או במקרים רפואיים, יוכלו להמשיך בדרכן, והשאר ייחסמו.

מטעמו של נתניהו נמסר מוקדם יותר כי הממשלה תתכנס ב-48 שעות הקרובות כדי לאשר צעדים נוספים להחמרת ההסגר - כך נמסר מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.