בנט: "יש מי שמנסים להשתמש בצה"ל למטרות פוליטיות ציניות"

ראש הממשלה התייחס בפתח הישיבה השבועית לביקורת סביב התנהלות צה"ל בתקרית שהובילה לנפילתו של לוחם מג"ב בראל שמואלי ותקף פוליטיקאים: "זה פוגע בכושר העמידה שלנו. תפסיקו עם זה"

בנט, ראש הממשלה
רה"מ בנט | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט שב שוב הבוקר (ראשון) על גיבויו למפקדי צה"ל ולחייליו בעקבות הביקורת שנשמעת על התנהלות צה"ל בתקרית שבה נפל לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי ז"ל בגבול עזה. בפתח ישיבת הממשלה תקף בנט פוליטיקאים שלדבריו מנצלים את התקרית כדי להתנגח.

"יש מי שמנסים להשתמש בצה"ל ככלי שרת לקידום מטרות פוליטיות ציניות. זה פוגע בכושר העמידה שלנו וזה דבר לא ראוי. תפסיקו את זה", אמר בנט.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המשפחה גילתה בטעות: הסבתא נפטרה מקורונה – ונקברה בשם אחר

תכנן ודקר למוות: נער יואשם ברצח עבריין מין שתקף קטינים

לאחר הביקורת: הרמטכ"ל הגיע לבית משפחתו של בראל שמואלי

שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט והרמטכ''ל אביב כוכבי
שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט והרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הוא הוסיף כי "אני רוצה לשלוח מכאן מסר ברור ללובשי המדים ולאזרחי ישראל כולם: אני מגבה את מפקדי צה"ל וחייליו באופן מוחלט. צה"ל שומר עלינו כל ימות השנה, תפקידנו הוא לשמור על צה"ל. כמי שמכיר את שדה הקרב ופיקד על חיילים, וכמי שאיבד את הטוב שבחבריו, אני יודע שכשמקבלים החלטות באירועים מבצעיים – יש גם שגיאות, ולפעמים הן כואבות וקשות".

עוד אמר ראש הממשלה: "ככה זה כשנלחמים באויב, וצריך לגבות את החיילים והמפקדים, במיוחד כשיש שגיאות. קרבות רבים עוד לפנינו, לצערי, ועל צה"ל צריך לשמור, כדי שישמור על כולנו".

לוחם מג''ב בראל שמואלי
לוחם מג''ב בראל שמואלי

כזכור, אמש שוחח בנט עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ועם בכירי פיקוד הדרום, בהם מפקד הפיקוד אלוף אליעזר טולדנו ומפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה. בנט אמר כי "שיידעו כל לובשי המדים - הגיבוי שלי למפקדי צה"ל הוא מלא ומוחלט".עוד מדבריו של בנט לקצינים הבכירים: "במקום שבו יש קרב, יש גם שגיאות, ולפעמים הן טראגיות. שברון הלב של העם כולו על נפילתו של בראל חדריה שמואלי ז"ל הוא עצום. בראל נפל בהגנה על עמו ועל מדינתו".

בהקשר זה, הוסיף לומר בנט: "למשפחה מותר הכל. תפקידנו הוא לתת תשובות, להקשיב ולחבק. מפוליטיקאים ואנשי ציבור אני מצפה לא לגעת בצה"ל ובמפקדיו. אין לנו צה"ל אחר".