רה"מ תכנן לבוא לבנט כדי שיתחייב לו; יו"ר ימינה: לא עובד אצלך

נתניהו התכוון להגיע לביתו של בנט עם כתב התחייבות לישיבה בממשלת ימין. בנט, שסיפר בריאיון כי כוחות שב"כ ממתינים מחוץ לביתו, אמר: "אפתח לו את הדלת - אבל אזמין אותו לעימות בשידור חי"

זמן צפייה: 03:35

ארבעה ימים לבחירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו התכוון להגיע היום (שישי) אל ביתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט, על מנת להחתים אותו על כתב התחייבות לישיבה בממשלת ימין. "הילדים גילו מחוץ לבית כוחות שב"כ", סיפר בנט בריאיון לרדיו חיפה. "אם נתניהו יגיע - אפתח לו את הדלת, אבל אזמין אותו לעימות בשידור חי בכל ערוץ טלוויזיה".

בסופו של דבר, נתיהו לא הגיע. המשטרה הסירה את המחסומים ועזבה את המקום. ממפלגת ימינה נמסר בתגובה: "נתניהו בא להטריל, בנט הזמין לעימות - נתניהו ברח. עלות הגימיק: חצי מיליון שקלים למשלמי המסים. נתניהו רצה להטריל, וברח ברגע האחרון. הדיבייט מוכן, הכיסאות מחכים, ממה הוא מפחד?"

בכנס של הליכוד ברעננה, התייחס נתניהו לנושא, וסיפר: "תכננו להפעיל היום 'נוהל שכן' ולנסות להשיג הסכמה מנפתלי בנט על ממשלת ימין יציבה והתחייבות שלא לשבת עם לפיד בממשלה - עם או בלי רוטציה. כיוון שבנט הודיע שהוא לא מעוניין, החלטנו לוותר על כך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח כפול: שני הרוגים ופצוע באירוע ירי בקלנסווה

בכיר באמירויות: ניצול הנורמליזיציה למטרות פוליטיות הוא זלזול

5,000 איש באצטדיון פתוח, 3,000 באולם סגור: אלו ההקלות החדשות

נתניהו ובנט בכנסת
נתניהו ובנט בכנסת | צילום: רויטרס

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לנושא, ובחשבון בטוויטר שלו פנה לבנט ואמר לו: "נפתלי, אל תשכח להזמין את דרעי שיחתום ערבות". זאת, כעקיצה לכך שיו"ר ש"ס אריה דרעי היה הערב לכך שנתניהו יקיים את ממשלת הרוטציה שלו ושל גנץ.

בתחילת השבוע תקף בנט את נתניהו - בדיוק באותו העניין, ואמר כי "לשמוע את המילה התחייבות מנתניהו זה קצת כמו לשים את יורם לס כפרזנטור נגד קורונה, כמו לשמוע הרצאה של ענבל אור על מנהל תקין, זה דומה לזה שאתה לוחץ בווייז על 'איני הנהג'".

"נתניהו דורש התחייבות, הבטחה לפני בחירות. זה אותו נתניהו שנשבע שהוא יפנה את חאן אל-אחמר, והיום זו כבר עיר קטנה", הוסיף. "זה אותו נתניהו שנשבע פעם אחר פעם, רגע לפני הבחירות, 'אנחנו נחיל את הריבונות על יהודה ושומרון'. זה אותו נתניהו שאמר 'נעשה רוטציה בלי טריקים ובלי שטיקים,' כשעד שהוא משלים את המשפט - הוא כבר שבר את הרוטציה עם בני גנץ".