רה"מ: דוחה את הטענות על שיקולים פוליטיים במתווה היציאה מהסגר

בפתח ישיבת הממשלה, קרא נתניהו למגזר החרדי לשמור על ההנחיות: "יש ציבור לא קטן שלא ממלא אחריהן". גנץ נועד עם ראשי הרשויות שתחת סגר – משרד הביטחון נערך להגדלת הסיוע

זמן צפייה: 02:06

בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (ראשון) הצהרה לתקשורת, שבה ביקש לדחות את הטענות לפיהן שיקולים פוליטיים הכריעו במתווה החזרה לשגרה. "אנחנו יוצאים מהסגר בזהירות ובאחריות, בדיוק לפי המתווה שהוצע לנו על ידי המומחים וע"י משרד הבריאות - כולל לגבי הערים האדומות", אמר נתניהו.

"בניגוד למה שנטען בתקשורת, לא הסכמנו לשום שינוי במתווה שהוגש לנו ע"י המומחים, ואני דוחה בתוקף את הטענות על השיקולים הפוליטיים. לא היו שום שיקולים כאלה, וכל השרים שהשתתפו בדיון יעידו על כך", הוסיף.

"בערים האדומות נשמור על כתר, עד שגם הן יורידו את נתוני התחלואה והערים הללו יהפכו לירוקות", אמר. "אני קורא לציבור החרדי למלא אחר ההנחיות. הרבה מקיימים אחריהן, אבל יש גם ציבור לא קטן שלא ממלא אחריהן". עוד הודיע נתניהו כי יכנס השבוע את קבינט הקורונה כדי להמשיך לדון בשלבים הבאים של המתווה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיונים במשרד החינוך: הלימודים בגנים יקוצרו לחמישה ימים?

בתום חודש: ישראל יוצאת מהסגר – וחוזרת לשגרה חלקית

דמי אבטלה ועזרה לרשויות: גובשה חבילת סיוע לערים האדומות

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: איתי בית און, לע״מ

הבוקר נכנסה ישראל לשלב הראשון במתווה החזרה לשגרה. מהיום ניתן לצאת מהבתים ללא הגבלת מרחק של קילומטר, לפתוח את הגנים וכן להחזיר לפעילות את העסקים שאינם מקבלים קהל.

כמו כן, מהבוקר ניתן לקיים ביקורי משפחות בהרכב של עד עשרה משתתפים בחלל סגור או 20 איש במקום פתוח, וכן לבקר בשמורות הטבע, הגנים וחופי הים שייפתחו מחדש. בנוסף, המסעדות יכולות להציע שירותי טייק-אווי, נתב"ג חוזר לפעול ובכותל, בהר הבית ובכנסיית הקבר מותרת תפילה במתווה של קפסולות. ספורטאים מקצוענים יכולים לחזור להתאמן.

ישראל נכנסה לסגר שני
ישראל נכנסה לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, שיטת הרמזור חוזרת. בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, רכסים, ביתר עילית וארבע שכונות בירושלים, מוגדרות כיום אדומות. בשל כך, הן צפויות להישאר בסגר לפחות עד יום רביעי. בערים אלה מותרת הפעלת מערכת החינוך לגיל הרך בלבד. ולמרות זאת, ראשי החברה החרדית הורו לפתוח את הישיבות ותלמודי התורה.

גורמי רפואה הזהירו כי פתיחת הישיבות ותלמודי התורה חושפים אוכלוסייה - שממילא נגועה בשיעור הדבקה גבוה, לסכנת הידבקות נוספת שאולי אף תתפשט לשאר אזורי הארץ. הגורמים התריעו כי ההיענות לחלק ניכר מדרישות המגזר החרדי, כולל הנכונות לגבש מתווה להחזרת החתונות בהתאם לדרישתו של השר דרעי, עלולים לפגוע בקצב היציאה מההסגר הנוכחי.