גנץ: לא אאשר הארכת תקנות נתב״ג עד צירוף נציג לוועדת החריגים

על רקע הטענות לליקויים בהתנהלות הוועדה הודיע שר המשפטים: "נדאג למתווה שיאפשר לכל ישראלי להצביע". שר הפנים דרעי תקף: "אין העדפה לאף אוכלוסיה, אבל העיקר להסית"

זמן צפייה: 03:01

סערת סגירת נתב"ג: שר המשפטים והביטחון בני גנץ הודיע הערב (שבת) כי לא יאשר הארכת תקנות נתב"ג – עד צירוף נציג משרד המשפטים לוועדת החריגים לכניסה לארץ. זאת לאחר התחקיר אמש בחדשות 12 על ליקויים לכאורה בהתנהלות הוועדה, והעדפת הציבור החרדי על פני הציבור הכללי.

לדברי גנץ, בישיבת הממשלה שתיערך ביום שני יודיע כי "אם לא יתקבל מתווה שבמסגרתו כל ישראל שמעוניין להגיע ולממש את זכות ההצבעה שלו, לא יוארכו התקנות על נתב"ג המסתיימות ב-10.3 כלל, וזה יהיה באחריותו הבלעדית של נתניהו ויוכיח שהוא דואג לפוליטיקה לפני שהוא דואג לחיי אדם". עוד הוסיף כי "הוא קורא לנתניהו לא להביא להפקרות".

יו''ר כחול לבן בני גנץ
שר המשפטים והביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

על פי ההנחיות היום, לנתב"ג אמורים להכנס לכל היותר 2,000 נוסעים ביום, בכפוף לאישור ועדת החריגים. אלא שעל פי הטענות בעוד ישנם ישראלים רבים שאלצים להשאר בחו"ל בלי לקבל מענה גם אם סיבותיהם מוצדקות - טיסות החילוץ שמגיעות בכל יום לנמל התעופה מכילות בעיקר אנשים מהמגזר החרדי.

בישראל ביתנו הודיעו כי יגישו תלונה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכי בסיעה אוספים 25 חתימות לקיים דיון חירום בכנסת. "מה שמניע את הממשלה הזאת הן רק קומבינות", כתב יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בחשבון הפייסבוק שלו, "ישראל ביתנו תמשיך לפעול בכל הכלים שברשותה כדי למנוע את התופעה הבזויה הזאת".

מנגד שר הפנים אריה דרעי תקף את הטענות ואמר כי מדובר בהסתה. "בועדת החריגים אין העדפה לאף אוכלוסיה. חרדים רבים מגיעים מניו יורק, חילונים רבים מגיעים מפרנקפורט", כתב בחשבון הטוויטר שלו.