"עלה לי בבריאות": הזוגיות הרדיופונית של בן כספית וינון מגל

אין כמעט דבר אחד שהמעריץ המושבע של נתניהו והאויב המושבע שלו - יכולים להסכים עליו. ובכל זאת, תוכנית הרדיו המשותפת שלהם שהחלה כמו תאונת דרכים - הפכה לפנינה ישראלית פופולרית להפליא

זמן צפייה: 11:06

ניסינו למצוא, אבל זה כנראה בלתי אפשרי. באמת שאין כמעט נושא אחד בעולם שינון מגל ובן כספית יסכימו עליו. כך נראית הזוגיות הרדיופונית המרעננת ביותר של הקיץ בימי קורונה. בן כספית יושב עם הילדות בהוד השרון, ינון מגל באולפן שבגבעתיים. המרחק, אגב, לא מונע מהם מלממש את הפוטנציאל המופלא של הזוג. כספית סיפר כי "הכול התחיל במקרה. הרי אף אחד לא שרד שם לידו. ענת דוידוב התפוצצה, קופמן השתולל ואז ביקשו ממני להחליף כמה רגעים. התחיל קשוח מאוד ועלה לי בריאות. אמיתי. באחד הימים היו לי דפיקות לב. אני הרגשתי שאני תכף חוטף התקף לב".

כן, אין ספק, הזוגיות הזאת נולדה בייסורים גדולים. זה החל כמו תאונת דרכים שאי אפשר לצפות אבל אי אפשר להסיר ממנה את העיניים, ומשם זה רק הלך והידרדר. אור צלקובניק, מנכ"ל רדיו 103 FM הסביר כי "בזמן מאוד קצר, התוכנית של בן וינון שהגדלנו אותה גם לשעתיים הפכה לאחת מתוכניות הדגל שלנו ומתחרה באופן ישיר עם תחנות רדיו ארציות". אז בתוך זמן קצר המלחמות בין השניים הפכו לקאלט וכשפורטים את התגרות האינסופיות, הן בסוף מצטמצמות לשאלה די פשוטה שחוצה מדינה שלמה כמעט בול באמצע, "כן ביבי" מול "לא ביבי". כספית ציין כי "בניגוד למה שאנשים חושבים, אני לא סובל מזה שנתניהו ראש ממשלה. להפך, יש ימים שאני שואל את עצמי, ואם הוא לא היה? היה פה משעמם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחאת הקורונה התחדשה: אלפי מפגינים בתל אביב ובירושלים

גורם בכיר בליכוד: רה"מ יפטר את יפעת שאשא ביטון מתפקידה

בן כספית וינון מגל
בן כספית וינון מגל

מגל, למי שלא יודע, הוא ביביסט מושבע עם גישה ישירה לבלפור, כספית הוא האויב המושבע ביותר של משפחת נתניהו והתהום בין השניים מפרקת עכשיו את הרחוב הישראלי. ודווקא בתוך הכאוס הזה לקחנו את השניים לסיבוב בבלפור להרגיש קצת את השטח. אבל רגע לפני, עצירה חשובה בחומוס "פינתי". מאיר מיכה, הבעלים, הוא אחת הדמויות המוכרות בירושלים ובליכוד בכלל, ברומטר מדויק להפליא לסנטימנט של מה שמכונה "הבייס". ויש לו לא מעט טענות לנתניהו: "המדינה ככה מטפלת בוותיקים שלה? כמוני יש עוד מיליונים. למה צריך להגיע למצב כזה, אחרי 40 שנה, לא לשלם לספקים? הוא מתעסק בבריכה שלו? הוא היה אלוהים שלנו, נתניהו". יום אחרי המפגש עם מיכה, נתניהו הצהיר על תוכנית המענקים. כן, ראש הממשלה יודע בדיוק מה הבייס דורש, זה ברור. השאלה אם השפן ששלף הוא מספיק. בצד השני של המתרס בינתיים לא מתרשמים.

אז למרות הכול, "וגר מגל עם מחאת בלפור וכספית חבר לביביסט מושבע". מערכת היחסים הזאת חוגגת שנה באחד מרגעי המשבר הגדולים ביותר שחוותה המדינה ואיכשהו זה בדיוק החומר שמתדלק את החברות המשונה הזאת. "אתה יודע, מחלוקות ודמוקרטיה והכול, צריך לראות שזה לא גולש", ציין מגל. "אני מרגיש שאנחנו נמצאים על סיפו של מצוק. זו התחושה שלי". כספית השיב כי "גם אני מרגיש, רק שההבדל בינינו הוא שאני מייחס את רוב פוטנציאל האלימות מהימין". ואי אפשר שלא לתהות האם האנשים שמדובבים את מלחמת השמאל-ימין עם סיפורי שופטים, צוללות וקרנות זרות ומסוכנות בסוף גם קצת משתעשעים על חשבוננו או אולי בעצם כל מה שצריך כדי לאחות את השברים זה לשבת יחד על צלחת חומוס מול בלפור, לקטר קצת על החיים.