לדרישת רע"ם: הממשלה אישרה הקמתם של 3 יישובים בפזורה הבדואית

הממשלה אישרה את הצעתו של השר מאיר כהן, זאת כדי למנוע את האפשרות של הימנעותם של חברי מפלגת רע"ם להצביע בעדו. הציונות הדתית: "מיליארדים לתנועה האסלאמית בזמן שההתיישבות הצעירה מחכה"

מנסור עבאס, פזורה בדואית בנגב
מנסור עבאס, פזורה בדואית בנגב | צילום: רויטרס דוברות הכנסת, נועם מוסקוביץ'

לדרישת מפלגת רע"ם: הממשלה אישרה היום (רביעי) את הצעתו של שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן להקמתם של שלושה יישובים חדשים בפזורה בדואית שבנגב, זאת במטרה למנוע את הימנעותם האפשרית של חברי רע"ם מלהצביע בעד התקציב. הציונות הדתית בתגובה: "הקמת יישובים לבדאווים, חוק החשמל, מיליארדים לתנועה האיסלמית וההתיישבות הצעירה עוד מחכה לישיבת הממשלה הראשונה".

"כל מי שמסתובב חש את תחושת חוסר המשילות. זו החלטה שמתבססת על החלטה קודמת של ממשלת הליכוד, רק שאנחנו ניישם אותה", אמר השר כהן והוסיף: "אומרים שאנחנו מוכרים את הנגב, ממש לא, להיפך. ההחלטה ממליצה על הקמת עיר 'על-שבטית'".

חבר הכנסת מאיר כהן מיש עתיד
חבר הכנסת מאיר כהן מיש עתיד | צילום: רפי קוץ

במהלך ההצבעה, התפתח עימות בין שרת התחבורה מרב מיכאלי ושרת הפנים איילת שקד, במהלכו הראשונה טענה כי "קידום במקביל של הקמת 11 יישובים יהודים בנגב על די שרת הפנים זה דבר לא נכון בשום צורה". בתגובה, הכריזה שקד כי "תהיה עיר חרדית ועוד 12 יישובים יהודים בנגב", לאחר מכן מיכאלי ענתה לה שוב כי מדובר "בטעות ממדרגה ראשונה", ושקד אמרה לה בחזרה: "שמענו".

כזכור, בשבוע שעבר גורם ברע"ם התייחס לעניין העברת התקציב ואמר כי "לא כל הסוגיות מולנו פתורות", דבר שגרם לצמרת הקואליציה לפקוח עין על חברי המפלגה, על אף ההערכה כי התקציב יעבור במליאה. עם זאת, אין אף חבר כנסת שמאיים במפורש שיתנגד להצעה.

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

בתוך כך, לפני כחודש וחצי פורסם לראשונה בחדשות 13 כי חלה התקדמות משמעותי במגעים בין הקואליציה לבין יו"ר רע"ם מנסור עבאס, כאשר שר האוצר אביגדור ליברמן דחף את משרדו לפעול לטובת דרישותיו של עבאס.