פרסום ראשון: הנסיעה החשאית של שגריר ישראל בארה"ב לאלסקה

פקידים ישראלים בכירים מסרו לחדשות 13 כי דרמר ערך במדינה ביקור דרמטי, שבו נדונו הקשרים הביטחוניים בין ישראל לארה"ב נגד איראן. הפגישה מעידה על שדרוג משמעותי בשיתוף הפעולה בין המדינות

זמן צפייה: 01:07

פרסום ראשון: שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, ערך בשבוע שעבר נסיעה חשאית לאלסקה - כך נודע היום (שישי) לחדשות 13. על פי פקידים ישראלים בכירים המעורים בפרטים, במוקד הביקור עמדו הקשרים הביטחוניים האסטרטגים בין ישראל לארה"ב נגד איראן.

הפקידים הבכירים מסרו לחדשות 13 כי זו לא הייתה עוד נסיעה לאחת ממדינות ארה"ב, כפי שדרמר מרבה לעשות, אלא ביקור חשוב ודרמטי, שבו נדון שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב בסוגייה האיראנית. בלשב זה לא ניתן לפרסם את כל פרטי הביקור, שצפויים להיוודע בימים הקרובים.

היחסים הביטחוניים בין ישראל לארה"ב הם עמוקים ביותר, וכוללים סיוע צבאי בסך 3.8 מיליארד דולר בשנה, תרגילים צבאיים משותפים, חילופי מידע מודיעיני ושיתוף פעולה בתחום הגנה מטילים. הסיבה מאחורי ביקורו של דרמר באלסקה מעידה על שדרוג נוסף ומשמעותי בשיתוף הפעולה הביטחוני עם ארה"ב.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דיווח: איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני

גיוס הסוכנים בישראל: איראן מחפשת הישג מודיעיני • פרשנות

שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר
שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר | צילום: רויטרס

הלילה דווח בכלי תקשורת אמריקניים, מפי גורמים במשרד ההגנה, כי איראן ביצעה לאחרונה ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני, המגיע למרחק של כ-1,000 קילומטרים.

על פי הערכת הגורמים, מטרת הניסוי בטיל "שיהאב 3", היא לשפר את הטווח והדיוק שלו. לפי הדיווח, הירי בוצע מדרום המדינה לעבר שטח הסמוך לבירה טהראן. "אנחנו מודעים לכך, ואין לנו מה להוסיף בנושא", אמרו הגורמים הביטחוניים.

בתוך כך, כלי תקשורת בבריטניה דיווחו הלילה כי ראש הממשלה הנכנס, בוריס ג'ונסון, הורה לצי הבריטי לאבטח אוניות ששטות במפרץ הפרסי. זאת, בעקבות השתלטות איראן על מכלית בריטית. על פי הפרסומים, משימת האבטחה הראשונה כבר החלה בלילה שבין רביעי לחמישי.

בד בבד, איראן שחררה תשעה אנשי צוות הודים מהמכלית הבריטית. זאת, לאחר ששגריר איראן לבריטניה הודיע כי מדינתו התירה לדיפלומטים הודים לפגוש 18 מאנשי הצוות, המוחזקים על המכלית.