טיפול בקורונה ופיוס לאומי: אלה קווי היסוד של הממשלה ה-35

לקראת ההשבעה שתיערך מחר, פורסם מסמך קווי היסוד של ממשלת נתניהו-גנץ: "העולם נקלע למשבר רפואי וכלכלי בממדים היסטוריים עקב התפשטות נגיף הקורונה, ועל כן הוקמה ממשלת אחדות וחירום"

זמן צפייה: 03:32

לקראת השבעת הממשלה מחר (חמישי) מסמך קווי היסוד של הממשלה ה-35 פורסם הערב. במסמך נכתב כי "מדינת ישראל נקלעה יחד עם שאר העולם למשבר רפואי וכלכלי בממדים היסטוריים עקב התפשטות נגיף הקורונה ועל כן הוקמה ממשלת אחדות וחירום של פיוס לאומי".

מסמך קווי היסוד של הממשלה

קווי יסוד של מדיניות הממשלה ה-35

א.      ממשלת ישראל תקים קבינט חירום לטיפול בכל הסוגיות הנגזרות ממשבר הקורונה. קבינט זה יתכלל את כלל הפעולות הנדרשות הן בהיבט הכלכלי-חברתי והן בהיבט הרפואי.

ב.      הממשלה החדשה תתרכז בשלב ראשון בפעולות הנדרשות למיגור המגיפה, כולל רכישת הציוד הנדרש, תיאום בין הגופים השונים וחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בתקופת החירום ובכלל.

ג.       הממשלה תוביל תוכנית ליציאה מהמשבר הכלכלי העמוק, תבנה ותאשר תקציב מדינה שיותאם לאתגרים שהציבה המגיפה. התוכנית תכלול מענים בסוגיות של תעסוקה, תמיכה למגזר העסקי, העצמאיים והמגזר השלישי.

ד.      הממשלה תפרוש רשת ביטחון כלכלית-חברתית עבור כלל אזרחי המדינה ותגבש תוכניות ייעודיות לטיפול באוכלוסיות ממוקדות המצויות במצוקה כלכלית וחברתית קשה במיוחד.

ה.      הממשלה תפעל להשגת היעדים הללו תוך חיזוק הכלכלה והאצת הצמיחה באמצעות הגברת פריון העבודה, עידוד ההשקעות, הסרת חסמים רגולטוריים ובירוקרטיים, קידום רפורמות להגברת התחרות ושמירה על מסגרות פיסקאליות.

בנוסף, ומתוך אמונה כי לעם היהודי זכות בלתי ניתנת לערעור למדינה ריבונית בארץ ישראל, מולדתו הלאומית וההיסטורית של העם היהודי, תטפל הממשלה גם בכלל הסוגיות הנוגעות לשלומה, לביטחונה ושגשוגה של ישראל. בין השאר בתחומים הבאים

1.      הממשלה תחזק את הביטחון הלאומי, תחתור לשלום, תבטיח את שלומם וביטחונם של אזרחי המדינה כולם, תפעל בנחישות לגדוע כל איום על מדינת ישראל ותושביה, ותחתור לשיפור מתמיד בתחושת הבטחון האישי של האזרח.

2.      הממשלה תחתור לצמצום הפערים החברתיים בישראל ותפעל על מנת לייצר שוויון הזדמנויות לכל אזרח בישראל בלי קשר לעדה, למין ולמקום בו נולדה.

3.      הממשלה תפעל לחיזוק כלכלת מדינת ישראל, להגברת הפריון, לעידוד השקעה במשק הישראלי ולהגברת תחרות על מנת להאיץ את הצמיחה.

4.      הממשלה תפעל באופן מהותי ומעשי כדי לגשר בין כל חלקי העם והמדינה ותפעל מתוך תפיסה של פיוס לאומי ולשם כך יוקם קבינט פיוס אשר ירכז את כלל הפעולות בתחום זה.

5.      הממשלה תפעל כדי לשמור על צביונה היהודי והדמוקרטי של המדינה.

6.      הממשלה תדאג כי מתוך זיקה למורשת ישראל ישמר אופיה היהודי של המדינה, וכן תכבד את הדתות והמסורות של בני הדתות השונות בהתאם לערכי מגילת העצמאות.

7.      הממשלה תשים דגש על נושא העליה והקליטה ותפעל בנחרצות להגברת העליה מכל ארצות תבל ולקליטתם המוצלחת של העולים.

8.      הממשלה תפעל לחיזוק הפריפריה, הנגב, הגליל וההתיישבות בכל חלקי הארץ.

9.      הממשלה תפעל לקיום התנהלות, שיח ופעולות באופן ממלכתי, שומר חוק, מכבד ומאחד בין חלקי החברה הישראלית כולה, גם בעת אי הסכמה.

מוקדם יותר היום הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע ליו"ר הכנסת בני גנץ ולנשיא המדינה ראובן ריבלין כי עלה בידו להקים ממשלה.

לפני כן, ברקע ביטול הפגישה עם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, בכיר המפלגה, רפי פרץ, נועד ארוכות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים, בניסיון להכניס את כל מפלגת ימינה לממשלה אך בשני הצדדים אומרים שאם ימינה לא תיכנס - בליכוד ינסו להכניס את פרץ ללא שאר המפלגה.

נתניהו במכתב ליו''ר הכנסת גנץ: עלה בידי להרכיב ממשלה | צילום: חדשות 13