לקראת השבעת הממשלה: ברקת וגלנט בקרב על תיק החינוך

הסוגיה העיקרית שנותרה עדיין ללא פתרון היא מי ימונה לשר החינוך, כשהמאבק ככל הנראה הוא בין שר העלייה לראש עיריית י-ם לשעבר - עם עדיפות לאחרון • נתניהו מעריך: סבב התיקים יסתיים במוצ"ש

זמן צפייה: 01:08

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה אתמול (חמישי) עד השעות הקטנות של הלילה ליישב את המחלוקות סביב חלוקת התיקים. הסוגיה העיקרית שנותרה על הפרק היא מי יקבל את  תיק החינוך. המאבק, ככל הנראה, הוא בין שר העלייה והקליטה יואב גלנט לבין ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת - עם עדיפות לאחרון.

נתניהו משוכנע שבמוצאי שבת יעלה בידו לסגור את מרבית הקצווות שנותרו פתוחים - גם אם התהליך יימשך עד השעות הקטנות של הלילה. בסביבתו של ראש הממשלה אומרים שמדובר בסוגיה אנושית שתכריע את העתיד הפוליטי של המועמדים, ויש להקדיש לה את כל הזמן הנדרש.

עוד בחדשות 13:

רשמית: כ"ץ שר האוצר; אמסלם יהיה השר המקשר בין הממשלה לכנסת

רפי פרץ מצטרף לממשלה: יהיה השר לי-ם, מורשת ומיזמים לאומיים

רגב על פיטורי מנכ"לית משרד התחבורה: די להיות יפי נפש ולצקצק

ניר ברקת ויואב גלנט
ניר ברקת ויואב גלנט | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הודיע נתניהו רשמית כי ימנה את ישראל כ"ץ לשר האוצר בממשלה החדשה. "עומדים לפנינו אתגרים רבים בעקבות משבר הקורונה ואני סמוך ובטוח כי כ״ץ הוא המתאים לתפקיד זה", אמר נתניהו.

עוד הודיע ראש הממשלה כי החליט למנות את ח"כ דוד אמסלם לשר המקשר בין הממשלה לכנסת. תחת אחריות אמסלם יופקדו רשות התקשוב, רשות החברות, נציבות שירות המדינה ומטה מיזם ישראל דיגיטלית. נוסף על כך, מערך הסייבר יעבור לתחום אחריותו.

"אני שמח לחזור ולשבת כבעבר בוועדת השרים לחקיקה, לפעול למען הצלחת המיזם החשוב של ישראל דיגיטלית, תחום הסייבר, ולקחת חסות כמיטב יכולתי על רשות החברות ונציבות שירות המדינה", אמר אמסלם. "אני נכנס לתפקידי החדש בחרדת קודש, ומבטיח למלא אותו בנאמנות ובחדוה".

נתניהו במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה נתניהו בירך את אמסלם ואמר כי "הוא יסייע לי בשמירה על יציבות עבודת הממשלה אל מול עבודת הכנסת בתקופה מאתגרת וחשובה זו כפי שהוכיח עושה זאת בעבר בתפקידו כיושב ראש הקואליציה".

בתוך כך, נתניהו הודיע רשמית כי אופיר אקוניס יכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי. "למדינת ישראל אתגרים רבים", כתב נתניהו, "יחד עם השר אקוניס אשר פעל בשנים האחרונות ללא לאות למען המדינה, אני סמוך ובטוח שנמשיך לפעול לחיזוק מעמדה של ישראל בארץ ובעולם. בהצלחה אופיר".