אהוד ברק נגד היועמ"ש: "בניגוד אליי - אין לו עמוד שדרה"

רה"מ לשעבר תקף באירוע "שבת תרבות" את מנדלבליט ואת קשריו עם נתניהו: "הם נפגשו ב-4 עיניים יותר ממאה פעמים - זה לא תקין; מדובר במי שסגר 5 תיקים לרעיית רה"מ" • מתקפה בשמאל על כחול לבן

זמן צפייה: 03:29

ראש הממשלה לשעבר ובכיר המחנה הדמוקרטי, אהוד ברק, תקף היום (שבת) את היועץ המשפטי לממשלה ואת קשריו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "הוא מבין במשפט הרבה יותר ממני, אבל בניגוד אליי - אין לו עמוד שדרה ולא חוט שדרה", אמר ברק באירוע "שבת תרבות" בבאר שבע. "כשהייתי ראש הממשלה, מעולם לא נפגשתי עם היועמ"ש בארבע עיניים. גם רבין לא. נתניהו נפגש ביחידות עם מנדלבליט יותר ממאה פעמים".

"כשעלתה פרשת הצוללות בפעם הראשונה – הפרשה כי חמורה בתולדות מדינת ישראל - היועץ המשפטי הכריז שאין בה דבר פלילי", טען ברק. "גם כשהעובדות שהתגלו הכריחו לראות בזה דבר פלילי. הוא קבע עוד לפני חקירה שנתניהו לא קשור לעניין. מאז הצטברו ערימות של ראיות, והוא לא נחקר עד היום. כשהיועמ"ש הממונה על החקירה של נתניהו נפגש איתו מאה פעם בארבע עיניים, כשאין שום רישו ותיעוד, לעיתים בסמיכות לחקירה – זה לפחות לא תקין".

עוד הוסיף ראש הממשלה לשעבר כי "מדובר באותו יועמ"ש שסגר חמישה תיקים לרעיית ראש הממשלה, והשאיר איזה תיק דליל. זה אדם שאני מקווה מאוד שיהיו לו כוחות הנפש להתחיל את השימוע בשלושה באוקטובר - אבל אל תעצרו את נשימתכם, זה עלול להידחות".

עוד בחדשות 13:

סקר אחרון לפני הבחירות: נתניהו וגנץ בשוויון; 58 לגוש הימין

היועמ"ש אישר לנתניהו לקבל הלוואה ממקורבו – כדי לממן את משפטו

נתניהו החליט: קורא לימין שלא להצביע לעוצמה יהודית

Pgyqbb
אהוד ברק בשבתרבות בבאר שבע | צילום: המחנה הדמוקרטי

שלושה ימים לבחירות: מתקפה בשמאל על כחול לבן

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, השתתף גם הוא באירוע שבת תרבות בשרון, והביע ביקורת על גישתה של מפלגת כחול לבן . "המפלגה שמתיימרת להנהיג את הגוש, שהיא כחול לבן, מדברת גוש אבל פוזלת ימינה. ימינה חזק. כחול לבן זה בלוף - הם ישבו עם הליכוד ועם בנט ובכך לא יהיה כל שינוי".

גם בכיר מפלגת העבודה-גשר, איציק שמולי, מתח ביקורת על התנהלות המפלגה של גנץ ולפיד. "לצערי גנץ מבלבל בין יריבים ושותפים, ופועל בחוסר אחריות כשמסתער עלינו במקום על הימי‬ן. הוא ינצח בקרב ויפסיד במלחמה כולה".

גם חבר הכנסת לשעבר, עמר בר לב, הצהיר באירוע שבת תרבות בבת ים כי "שיגעון הגדלות של כחול לבן מחסל את הסיכוי למהפך. עוד מנדט אחד לכחול לבן והעבודה או מרצ לא תעבורנה את אחוז החסימה, והחלום המשותף של כולנו להחליף את ביבי יתנפץ לרסיסים. כחול לבן יורה לעצמה ברגל".

ניצן הורוביץ' במסיבת העיתונאים של מפחלגת ישראל הדמוקרטית
ניצן הורוביץ' במסיבת העיתונאים של מפחלגת ישראל הדמוקרטית | צילום: חדשות 13

סקר אחרון לפני הבחירות: נתניהו וגנץ בשוויון; 58 לגוש הימין

בסקר חדשות 13 שנערך אתמול (שישי) עלה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן והליכוד היו מקבלות מספר זהה של מנדטים - 32 כל אחת. המפלגת השלישית בגודלה הייתה הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים שהתחזקה במנדט אחד מהסקר הקודם, ואחריה ימינה וישראל ביתנו עם תשעה מנדטים לכל אחת. ממפת הגושים עלה שגוש הימין ללא ישראל ביתנו גדל במנדט אחד ועומד כעת על 58 מנדטים, לעומת 53 מנדטים לגוש השמאל-מרכז.

עוד עולה מהסקר כי מבין מהנשאלים, 46% חושבים שנתניהו מתאים יותר לכהן כראש ממשלה לעומת 31% שחושבים שבני גנץ הוא המתאים ביותר. 14% סבורים שאף אחד מהם לא מתאים. גם הפעם עוצמה יהודית הייתה עוברת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים. ליהדות התורה נרשמו שבעה מנדטים, לש"ס שישה, למחנה הדמוקרטי חמישה ולמפלגת העבודה-גשר ארבעה מנדטים בלבד, ירידה של מנדט אחד מהסקר הקודם.

מתוך הנשאלים שהעידו שהם מצביעים למפלגת ישראל ביתנו, 24% סבורים שנתניהו הוא המועמד המתאים יותר לראשות הממשלה מול 37% שסבורים שגנץ הוא המתאים. 30% חושבים שאף אחד מהם. מתוך מצביעי העבודה-גשר, 27% חושבים שגנץ מתאים יותר נתניהו לעומת 18% שסבורים שנתניהו – ו-39% חושבים שאף אחד מהם. ממצביעי המחנה הדמוקרטי אף אחד לא חושב שנתניהו מתאים יותר לתפקיד ו-67% סבורים שגנץ מתאים יותר.

מתוך מצביעי הליכוד, 97% סבורים שנתניהו מתאים יותר לתפקיד רה"מ מול אחוז אחד שהשיבו שגנץ. אצל מצביעי כחול לבן, 81% חושבים שגנץ הוא המתאים ביותר מול 6% שחושבים שנתניהו מתאים יותר לתפקיד. במפלגת ימינה, 81 מהמצביעים למפלגה חושבים שנתניהו הוא המתאים יותר מהשניים מול 3% לגנץ. ממצביעי ש"ב, 94% סבורים שנתניהו מתאים יותר מבין השניים ואף אחד לא חשב שנתניהו מתאים יותר. ממצביעי יהדות התורה 91% בחרו בנתניהו מול 3% גנץ, ובעוצמה יהודית 92% בחרו בנתניהו מול 3% בגנץ.