פרסום ראשון: אהוד ברק עמד מאחורי מימון מחאת הדגלים השחורים

המחאה שהחלה עם סירובו של אדלשטיין לכנס הצבעה על מחליפו, במסגרתה נסעו לבירה אזרחים עם דגלים שחורים, מומנה על ידי עמותת "אחריות לאומית" שהקים רה"מ לשעבר

זמן צפייה: 01:27

פרסום ראשון: עמותת "אחריות לאומית", שהקים ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, היא זו שעומדת מאחורי מחאת "הדגלים השחורים" נגד אי נכונותו של יולי אדלשטיין לכנס את המליאה להצבעה על החלפת יו"ר הכנסת. עו"ד אושי אלמליח, שמנהל את העמותה, הוא מקורב לברק.

העמותה הוציאה קרוב  ל-100 אלף שקלים, על ציוד, על שירותי הדוברות של רועי נוימן, וייתכן שגם תשלם את דוחות המשטרה שקיבלו המפגינים. בין היתר, נחשפה בחדשות 13 חשבונית על סך 25 אלף שקלים ששילמה העמותה עבור מימון ציוד.

חשבונית שהוציאה עמותת ''אריות לאומית'' עבור מפגיני הדגלים השחורים | צילום: חדשות 13

מראש הממשלה לשעבר אהוד ברק נמסר בתגובה: "מחאת הדגלים השחורים היא מופע מרגש של התעוררות אזרחית ספונטנית נגד ניסיון הפיכה שלטונית. ברק מזדהה בכל ליבו עם היוזמה, הביע תמיכה פומבית בחבורת הצעירים שהובילו אותה, ומצר על כך שהמטרה טרם הושגה. המאבק צריך להמשך, כל היתר לא חשוב".

מרועי נוימן נמסר: "אני עובד בהרבה פרויקטים עם אחריות לאומית".

אהוד ברק נוטש ריאיון עם איילה חסון
אהוד ברק נוטש ריאיון עם איילה חסון | צילום: חדשות עשר

כזכור, באחת ההפגנות, יום אחרי שאדלשטיין הודיע כי הוא מסרב לכנס את המליאה, שלושה מפגינים נעצרו, בעקבות הפרה של הנחיות משרד הבריאות האוסרות על התקהלות של יותר מעשרה בני אדם. מהמשטרה נמסר בתגובה כי "אנו דוחים בשאט נפש את כל הניסיונות המופרכים לגרור את המשטרה לשיח פוליטי או ליחס לה מניעים פוליטיים על רקע ביצוע פעולות אכיפה כחוק. אף אחד אינו עומד מעל לחוק או מעל לצו בריאות העם שהוצא על ידי משרד הבריאות, זאת ללא כל קשר לדעותיו או נטיותיו הפוליטיות".

ההפגנה בירושלים נגד יוש ראש הכנסת יולי אדלשטיין
ההפגנה בירושלים נגד יוש ראש הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר באותו היום המשטרה חסמה את המפגינים שנסעו בכביש 1 בכמאה כלי רכב שעליהם דגלים שחורים וגרמו לשיבושי תנועה, אך לבסוף המשטרה אפשרה את המשך הנסיעה. לטענת המשטרה, המחאה לא אושרה, ולכן ההפגנה נחשבה לבלתי חוקית. לבסוף רשויות החוק איפשרו לשיירה להמשיך. ממארגני המחאה נמסר כי "הפעולות של המשטרה מראות עד כמה המדרון חלקלק, תפקידה הוא לשמור על הדמוקרטיה והאזרחים - לא למנוע מחאה אזרחית. הפעולות הללו רק מחזקות את הסיבה שיצאנו למחות מולה - לא ניכנע למשטרת נתניהו".