חרף הסגר והביקורת - התחדשה ההפגנה בבלפור; חשד לניסיון דריסה

אלפי בני אדם הגיעו לאזור הסמוך למעון רה"מ, לאחר שעומסי תנועה נרשמו בדרך לבירה. המשטרה הציבה במקום גדרות בניסיון לחלק את האזור לקפסולות. 11 מפגינים נעצרו

זמן צפייה: 01:32

אלפי בני אדם הגיעו הערב (ראשון) להפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור. קודם לכן נרשמו עומסי תנועה בדרכים לירושלים, לאחר ימי החג שבהם התנועה בכבישים הייתה דלילה מאוד. בין היתר נרשמו עומסים במחלף חמד ובאבו גוש. במקביל, כאלף בני אדם התאספו בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הראלי שבקיסריה. המשטרה עצרה 11 מפגינים, לטענתה בגין הפרת סגר ותקיפת שוטרים.

המשטרה עצרה חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה והמפגינים. החשוד נלקח לחקירה, ולא היו נפגעים בתקרית. דוד, עד ראייה שנכח במקום, סיפר:עמדנו ברחוב, אנשים ישבו על שפת המדרכה, הרכב דהר על 120 קמ"ש ועשה כמה חריקות. אם אנשים לא היו קמים תוך שתי שניות – היו פה הרוגים על בטוח. זה היה מטורף, מפגן אלימות, אין דרך אחרת אלא לראות את זה כניסיון פגיעה במפגינים. השאלה שצריכה להישאל היא איך הרכב הזה הגיע לפה, ולמה בן אדם בא ופוגע באזרחים".

בנוסף, המשטרה הציבה במקום גדרות במטרה לחלק את האזור לקפסולות - וזאת חרף העובדה שטרם אושר המתווה להפגנות. מהמשטרה נמסר כי אחד המפגינים עוכב לחקירה לאחר שהחל לכרוז למפגינים אחרים הנחיות שונות שיאפשרו להם "לחמוק" מאכיפה נגדם בשל אי עטיית מסיכה. הפעילים סימנו מקומות עמידה למפגינים.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2009202241' autoplay='0' credit='צילום: פיצה גבינה ועגבניה' desc='תיעוד החשד לניסיון דריסה בבלפור' kid='1_jukynan0' duration='13'']

הפגנה נגד נתניהו בבלפור
הפגנה נגד נתניהו בבלפור | צילום: קריים מיניסטר
השתלטות על החשוד בניסיון דריסה בבלפור
השתלטות על החשוד בניסיון דריסה בבלפור | צילום: חדשות 13

בד בבד, חרדים הפגינו בבני ברק ובירושלים נגד ההגבלות. במהלך מחאה בבני ברק החלו מספר מפגינים להצית פחים ולזרוק אבנים לעבר שוטרים וגרמו נזק לניידת משטרה. המשטרה עצרה צעיר בשנות ה- 20 לחייו.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2009202305' autoplay='0' credit='שמעון ברוך' desc='הפגנת חרדים נגד המגבלות' kid='1_tek9ji4h' duration='20'']

מוקדם יותר היום קרא תא"ל במיל' אמיר השכל, ממובילי המחאה, לא להירתע ולהגיע להפגין: "אני מזכיר לכם שגם בסגר מותר להפגין, אני קורא לכם להגיע ולהצטרף אלינו להקפיד על כללי הבריאות עטיית מסכות ושמירת מרחק לטובת בריאותנו. ההפגנה היא מבחן להמשך המאבק שלנו".

התנועה לאיכות השלטון

הפגנה נגד נתניהו בקיסריה
הפגנה נגד נתניהו בקיסריה | צילום: התנועה לאיכות השלטון

אתמול התייחס השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה להפגנות, ומתח ביקורת חריפה על הארוחה שנערכה בערב החג מול מעון ראש הממשלה. "משתה של עשרות משתתפים שמצפצפים על ההנחיות, קבוצה של פריבילגים מפונקים שבטוחים שהם מעל לחוק ויורקים יריקה בפרצוף של הציבור הישראלי", האשים.

אוחנה הוסיף: "שוחחתי עם מ"מ המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים, והם ידאגו שזה לא יקרה. זה לא הפגנה, זאת סכנת נפשות. זו פגיעה אנושה במאבק בהתפשטות הנגיף, לא רק שיש שם הפצה של הנגיף אלא גם האזרחים שומרי החוק רואים את הדבר הזה ואומרים – למה הם כן ואני לא". עוד תקף: "היועמ"ש וסביבתו, כולל שר המשפטים, מאפשרים את ביזיון ההפגנות".