עקב הריאיון בחדשות 13: ישראל מברכת על דברי שר החוץ של בחריין

משרד החוץ התייחס לשיחתו של שייח אל-חליפה עם ברק רביד בשולי הוועידה באל-מנאמה: "מודים על ההחלטה לשוחח בגלוי על עמדותיו ושמחים על התוכן החיובי שביטא, שמציע תקווה לקירוב היחסים ושלום"

זמן צפייה: 06:44

משרד החוץ בירך היום (חמישי) על דברי שר החוץ של בחריין, שנאמרו בריאיון לשליח חדשות 13 באל-מנאמה, במהלך הוועידה הכלכלית. "ישראל מברכת על החלטתו של שייח חאלד אל-חליפה לשוח בגלוי על עמדותיו עם עיתונאים ישראלים, ושמחה על על התוכן החיובי שביטא, המציע תקווה לקירוב היחסים ושלום עתידי".

בתוך כך, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, התייחס לפסגה המשולשת של היועצים לביטחון לאומי, והצהיר כי "הדיונים היו מועילים במובן שהבהרנו לשותפותינו כי לא נתמוך בכל ניסיון להפוך את השיח אודות המלחמה בסוריה לשיח אנטי איראני. הגישה הזו לקונפליקט שגויה לחלוטין ומעוותת". זאת, לאחר שניקולאי פטרושב, היועץ הרוסי לביטחון לאומי, אמר במהלך הפסגה הטרילטרלית כי כל ניסיון לצייר את טהראן כאיום בין-לאומי אינו מקובל. עוד אמר כי התקיפות הישראליות בסוריה אינן רצויות.

לכתבות נוספות בנושא:

שר החוץ של בחריין בריאיון מיוחד לשליח חדשות 13

בית כנסת בלב המפרץ: ביקור נדיר בקהילה היהודית בבירת בחריין

קושנר: "הדלת עדיין פתוחה עבור הפלסטינים לחזור לשולחן המו"מ"

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב
שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב | צילום: רויטרס

כאמור, בריאיון מיוחד לחדשות 13, אמר שר החוץ של בחריין כי ישראל היא חלק אינטגרלי ולגיטימי במזרח התיכון, וכי לעם היהודי יש חלק במורשת של האזור. "אנחנו צריכים לדבר כדי לפתור את הסכסוך", אמר אל-חאליפה.

השייח אמר כי הרשות הפלסטינית עשתה טעות כשהחרימה את הוועידה בבחריין, שבה הושק החלק הכלכלי של תכנית השלום של הנשיא טראמפ. הוא הוסיף כי זו שגיאה לנסות ולהדיר את ארה"ב מתהליך השלום. לדבריו, ישראל פספסה הזדמנות כאשר לא הגיבה עד היום באופן חיובי ליוזמת השלום הערבית. "אני מייעץ לנתניהו ולפלסטינים לא לפספס את ההזדמנות שקיימת היום להשיג הסכם שלום", אמר שר החוץ הבחרייני.

שייח חאלד התייחס באריכות לאיום האיראני וכינה את המשטר בטהראן "מסוכן ורעיל". הוא הדגיש כי איראן מחריפה את הסכסוך הישראלי-ערבי והישראלי-פלסטיני עם כסף ונשק ומיליציות שהיא מפעילה. השר הבחרייני הביע תמיכה בפעולות צה"ל נגד הכוחות האיראנים בסוריה ואמר כי זו זכותה של ישראל להגן על עצמה.

ברק רביד מראיין את שר החוץ הבחרייני
ברק רביד מראיין את שר החוץ הבחרייני | צילום: חדשות 13

אל-חאליפה התייחס למתיחות בין ארצות הברית לאיראן והזהיר שאיראן דוחפת למלחמה. "אם חס וחלילה תהיה מלחמה באזור אני אאשים את הרפובליקה האסלאמית לפני כל אחד אחר", אמר השייח' חאלד. "הם תוקפים ספינות. הם תוקפים מכליות נפט. מתקפות של מל"טים מתימן. הם קוראים למלחמה באזור. המשטר הזה שורד רק באמצעות תוקפנות, אז אני חושב שהאיפוק שארצות הברית מפגינה הוא נבון מאוד".

שר החוץ הבחרייני אמר שהוא החליט לקיים את הריאיון כדי לדבר ישירות לציבור הישראלי ולהבהיר לו שמדינות המפרץ רוצות שלום אבל רוצות גם לראות את הסכסוך הישראלי-פלסטיני נפתר. לדבריו, יש לקדם נורמליזציה בין מדינות ערב לישראל במקביל להתקדמות בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

"אנחנו צריכים לבנות אמון לגבי מה שאנחנו עושים", אמר שר החוץ הבחרייני. "הציבור הישראלי צריך להאמין שיש מדינות באזור שרוצות להשיג שלום ושמעודדות את הפלסטינים לעשות זאת. אנחנו רוצים שהערבים ירגישו שישראל שייכת לכאן. ייתכן שאין לנו נורמליזציה או יחסים דיפלומטיים – לפחות בינתיים – אבל אנחנו יודעים שישראל היא מדינה שקיימת באזור ושהעם שלה רוצה שלום".