עודה בריאיון: "הדרך להפלת נתניהו עוברת דרך הרשימה המשותפת"

בשיחה עם חדשות 13 אומר חבר הכנסת מחד"ש כי הקמת הרשימה היום היא תיקון לריצה בנפרד בבחירות הקודמות, ומעריך שגם בל"ד יצטרפו למהלך. "לא פשוט להגיע לאחדות, אבל הבטחנו וקיימנו"

זמן צפייה: 03:12

בחירות 2019 - סיבוב שני: יושב ראש הרשימה המשותפת ח"כ (חד"ש) איימן עודה, התייחס להקמת הרשימה המשותפת מחדש אחר הצהריים, בריאיון לתכנית "המטה המרכזי" בחדשות 13. "הדרך להפלת נתניהו עוברת דרך הרשימה המשותפת", אמר עודה.

"לא היה פשוט להגיע לאחדות", הוסיף, "אבל בכל זאת הבטחנו וקיימנו – לטובת הציבור שלנו. לפני ארבעה חודשים טעינו, והיום אנחנו מתקנים". חבר הכנסת התייחס גם להתלבטות בבל"ד אם להצטרף לרשימה. "אני חושב שמחר בישיבת הוועד המרכזי של המפלגה הם יקבלו את ההחלטה הנכונה", טען.

רע''ם, חד''ש, תע''ל, הרשימה המשותפת, איחוד, איימן עודה, אחמד טיבי
ראשי הרשימה המשותפת מכריזים על ריצה משותפת, היום | צילום: דוברות חד''ש

מוקדם יותר היום ראשי  חד"ש, רע"ם ותע"ל הודיעו במסיבת עיתונאים רשמית בנצרת על ריצה משותפת בבחירות הקרובות תחת ה"רשימה המשותפת". במפלגת בל"ד עם זאת, עדיין לא הכריעו אם להצטרף לרשימה או לרוץ בנפרד.

יושב ראש מפלגת בל"ד ח"כ אמטאנס שחאדה הודיע כי הוועד המרכזי של המפלגה ידון מחר בהתפתחויות האחרונות ויכריע אם להצטרף גם כן לרשימה המשותפת. על פי ההערכות הם אכן צפויים להודיע על הצטרפות. "מוקדם יותר ביקשנו משאר המפלגות לדחות את מסיבת העיתונאים בינתיים, אך נעננו בסירוב".

כזכור, בבחירות האחרונות באפריל רצו ארבע המפלגות הערביות בשתי רשימות נפרדות, הראשונה רע"ם ובלד; והשניה חד"ש ותע"ל, והשיגו עשרה מנדטים, ירידה של שלושה מנדטים מבחירות 2015, אז זכו ל-13 מנדטים, כשרצו במשותף. הירידה במספר המנדטים זירז את ההחלטה לרוץ ביחד בבחירות.