נתניהו לשקד: עשי את המעשה הנכון - ואל תחברי לממשלת שמאל

יום לאחר שאיבד את המנדט, רה"מ תקף את יו"ר ימינה על המגעים להצטרפותו לממשלת "השמאל המסוכנת", כלשונו, וקרא לשאר חברי המפלגה לסרב לחיבור המסתמן; 2 ח"כים בימינה הבהירו: ממשיכים עם בנט

זמן צפייה: 05:11

יום לאחר שאיבד את המנדט ליאיר לפיד, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) להקמת ממשלת האחדות המסתמנת, ובדבריו תקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט על החבירה ליש עתיד. "איילת שקד ועוד חברים בימינה יכולים וצריכים לעשות את המעשה הנכון - ולא לחבור לממשלת שמאל מסוכנת", אמר נתניהו.

"בנט אמר, 'לא אאפשר ללפיד להיות ראש ממשלה – גם לא ברוטציה'", ציין נתניהו. "בפעם אחרת, הוא אמר, 'לא אשב עם לפיד גם אם יהיה שני ברוטציה'. בנט יושב כבר חודש עם לפיד, כל יום, והופך כל אבן כדי להקים ממשלת שמאל ולהדיח את הימין מהשלטון".

"אם חברי הכנסת של ימינה באמת רוצים להקים ממשלת ימין הם צריכים להודיע שיצביעו נגד ממשלה עם לפיד והשמאל, בדיוק כפי שהבטיחו בבחירות. אם איילת שקד תעשה זאת היא תקנה את עולמה, ואם תעשה אחרת היא תאבד את עולמה ברגע אחד", סיכם. כשסיים לשאת דברים בפני המצלמה, ביקש נתניהו להרגיע את חברי הסיעה, והבהיר: "אני לא הולך לשום מקום - אני נשאר פה, נלחם יחד אתכם עד שננצח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר מחאת נכי צה"ל: הושגו הסכמות בעניין רפורמת אגף השיקום

אמו של הנרצח בצומת תפוח: "הכי חשוב למצות עם המחבל את הדין"

נתניהו לאחר העברת המנדט ללפיד: "ממשלת אחדות – מכבסת מילים"

בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

עוד לפני נאומו של ראש הממשלה, כמה חברים מרשימת ימינה הבהירו שאין בכוונתם לערוק ולסרב להצטרף לממשלת האיחוד. חברת הכנסת עידית סילמן, למשל, אמרה כי למרות "מבול ההצעות לתפקידים ושריונים" שקיבלה, אין בכוונה לעזוב את המפלגה שלה וכי היא "ממשיכה בכל הכוח עם בנט על מנת להקים ממשלה טובה בישראל בהקדם האפשרי".

ח"כ ניר אורבך טען גם הוא שקיבל הצעות לחבור ופסל אותן על הסף. "דרכו של בנט להקמת ממשלה, שבה משתפים פעולה זה עם זה למרות מחלוקות, היא הדרך הנכונה. אנחנו מספיק ערכיים וימניים כדי לשמור על כל מה שחשוב לנו", אמר אורבך.

אביר קארה, מועמד מטעם ימינה לכנסת ה-24
אביר קארה, מועמד מטעם ימינה לכנסת ה-24

מוקדם יותר היום, היה זה ח"כ קארה שסיפר כי קיבל הצעות מהליכוד אך סירב להן בתוקף. "לפני מספר חודשים ישבתי עם נתניהו במעונו והנחתי רשימת רפורמות שיועילו לעסקים לצאת ממשבר הקורונה. היו בהן הצעות לריסוק הרגולציה והבירוקרטיה המסואבת, לרשת ביטחון לעצמאים ועוד. חלק מההצעות לא הצריכו אפילו חקיקה. לצערי, כשישבנו הוא ביקש את קולותינו מבלי שהבטיח לקדם את צרכינו".

אלא, שבליכוד הכחישו שבכלל פנו אליו ומסרו בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו או מי מטעמו מעולם לא נתנו שום הבטחה לקארה. מדובר בספין מגוחך של בנט שנועד להסיט את תשומת הלב מכך שהוא דוהר לממשלת שמאל עם מרצ והעבודה בניגוד לכל התחייבויותיו לבוחר".