ליברמן: "להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה"

יו"ר ישראל ביתנו אמר במהלך ישיבת הסיעה כי "מדינת ישראל נמצאת באנדרלמוסיה", ותקף את רה"מ: "הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה. ההחלטות שמתקבלות - לא חוקיות בעליל"

זמן צפייה: 02:28

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן תקף היום (שני) את התנהלות הממשלה באשר לטיפול במשבר הקורונה, ובדברים שנשא בישיבת הסיעה אמר: "אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה".

"בימים האחרונים מדינת ישראל נמצאת באנדרלמוסיה", טען ליברמן, "אנו שומעים אינספור דיבורים על סגר, אבל מה שדרוש זה סדר. לא יכול להיות שהחלטות קריטיות, כמו דחיית תקציב, פתיחת שנת הלימודים, או מגבלות בערים אדומות מתקבלות ברגע האחרון. שום דבר לא מתקבל באופן מסודר. הכול בשלופים וכתוצאה מלחצים ומקומבינות".

יו"ר ישראל ביתנו אף תקף את ראשי המפלגות החרדיות, והוסיף כי "לא יכול להיות שאזרחי מדינת ישראל יהפכו לבני ערובה של דרעי, ליצמן וגפני. החלטות קבינט הקורונה לא מתקבלות על סמך נתונים מדעיים, לא בשקיפות ולא באופן הגיוני. למעשה", אמר, "נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה ולכן כל ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

2,257 אובחנו כנשאי קורונה ביממה – 12.3% מהתוצאות חיוביות

"חיפש קורבן ודקר 3 פעמים": המחבל מהפיגוע בפ"ת מואשם ברצח

ראש עיריית אילת לפרופסור גמזו: "סגר לילי יוביל לחיסול העיר"

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: מיכאל לוריה

"אני קורא לשלטון המקומי לקחת אחריות, למנות פרויקטור משלו ולנהל את המשבר לבד. הממשלה נכשלה כישלון חרוץ. בסופו של דבר מי שנמצא בחזית, מי שניצב מול הציבור יום יום אלו ראשי הערים. הממשלה איבדה את אמון הציבור והיא לא ראויה לו, ולכן הדרך לטפל בבעיה כרגע זה באמצעות השלטון המקומי. יש לבטל את קבינט הקורונה, וברמה הממשלתית לרכז את כל הנושא בידי צה"ל ופיקוד העורף".

שר הביטחון בני גנץ התייחס לאמירה כשנאם בכנסת ואמר: "אני שומע פוליטיקאים שאומרים לא להישמע להנחיות מסויימות, אני מציע להם לסייע בשמירה על הציבור ולא על עצמם. אני שומע כל מיני אמירות לא אחראיות ואני מבקש להזכיר – הקורונה לא פה כדי להעביר מנדטים מפה לשם. זה הזמן להתייחס אליה רק כאל אתגר משותף ולא ככלי לניגוח פוליטי".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיב אף הוא לדברים: "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות בעקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים - אופוזיציה כקואליציה, אנא, הזהרו בדבריכם".

יו"ר הכנסת יריב לוין יצא נגד דבריו של ליברמן, ומסר: "כמנהיגי ציבור חלה עלינו חובה לנהל את הוויכוח הדמוקרטי בינינו באופן ראוי, תוך שימוש בכל הכלים הפרלמנטרים, אך קריאה לאזרחים לעשות איש הישר בעיניו, באופן שייצור אנרכיה ויסכן את הבריאות של כלל אזרחי המדינה - היא חסרת אחריות. זהו ההיפך מהדוגמה האישית ומהמנהיגות הנדרשים מכולנו כדי להתגבר ביחד על המשבר".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, הגיב גם הוא לדברים: "ליברמן משחק באש. אנחנו צריכים אנשים מתחת לאלונקה, לא כאלה שיפריעו לנושאים אותה. ליברמן מתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות תוך ניצול מצב שברירי מבחינה בריאותית וכלכלית. בושה".

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, אמש הממשלה אישרה הטלת סגר לילי ב-40 ערים אדומות, כך שהחל מהיום בערים הנבחרות, בשעה 7 בערב, העסקים ייסגרו, ואז - עד השעה 5 בבוקר, התנועה באזור תוגבל והאכיפה תתוגבר. כמו כן, מערכת החינוך תושבת ולא תותר התקהלות של יותר מעשרה אנשים בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח.

משרד הבריאות יפרסם את רשימת הערים האדומות שעליהן יחולו ההגבלות, לאחר שהרשימה תאושר בוועדת השרים. במסגרת הסגר הלילי יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטר מהבית, או במקרים מיוחדים שיפורטו בהודעת משרד הבריאות. מוסדות החינוך, למעט חינוך מיוחד, ייסגרו.