היועמ"ש לשר אוחנה: הצג מועמד למפכ"ל עד סוף החודש

מנדלבליט קבע כי יש למנות מפכ"ל בהקדם, שכן עברו שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של הקודם - ועדיין לא נמצא לו מחליף. לחדשות 13 נודע כי היועץ עומד על כך שימונה מפקד למשטרה גם אם הכנסת תפוזר

זמן צפייה: 00:50

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוציא הערב (שני) הודעה לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שבה דרש ממנו להציג מועמד למפכ"לות עד סוף החודש. בהודעה, ציין מנדלבליט כי "חלפו בדיוק שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם רב ניצב רוני אלשיך", והזכיר כי למרות הזמן שחלף - עדיין לא מונה לו מחליף.

היועץ הוסיף כי בשל העובדה שאוחנה כבר נפגש עם כל הניצבים במשטרה ועם כמה ניצבים בדימוס, עליו, כאמור, להביא את המועמד שלו בפני הוועדה למינוי תפקידים בכירים "בתוך זמן קצר ביותר לכל המאוחר - ויש לעשות זאת עד סוף החודש", לשון ההודעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שופט בית המשפט העליון מני מזוז פורש מתפקידו: "מטעמים אישיים"

המל"ל ממליץ בקבינט: סגר לילי מחנוכה ועד תחילת ינואר

התמוטטויות וקצף מהפה: מאות אושפזו בהודו בשל מחלה מסתורית

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: רויטרס

לפני כמה ימים, כאשר בג"ץ הוציא צו שמחייב את אוחנה למנות מפכ"ל במהירות, עלתה השאלה מה יקרה אם הכנסת תתפזר בקרוב. אז, נציג הפרקליטות לא השיב לסוגייה, אולם לחדשות 13 נודע כי גם בימי ממשלת מעבר, בכוונת מנדלבליט להתעקש על מינוי מפכ"ל - אפילו שלרוב בזמנים כאלו לא מחליטים על מינויים.

בהודעה שהוציאו שופטי בג"ץ לממשלה, כתבו: "חלפו שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם. נוכח את ניתן הצו שמורה למשיבים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס