זמיר וחיימוביץ' לא יתמודדו ברשימת כחול לבן בבחירות 2021

בתום פגישה בין גנץ לזמיר, סיכמו השניים כי האחרון לא ימשיך עם המפלגה במערכת הבחירות הבאה. "נפרדנו כידידים". גם חיימוביץ' הודיעה כי לא תרוץ עם כחול לבן:

זמן צפייה: 02:07

בחירות 2021: יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע היום (ראשון) כי חברי המפלגה אסף זמיר ומיקי חיימוביץ' לא ייכללו עם הרשימה בבחירות שיתקיימו במארס. השניים, כזכור, הצביעו נגד דחיית אישור התקציב - המהלך שהוביל לפיזור הכנסת - בניגוד לעמדה המוצהרת של מפלגתם.

ככל הנראה, גם השר אבי ניסנקורן צפוי להיפרד מכחול לבן לטובת חבירה ליאיר לפיד או לרון חולדאי. כמוהו, גם רם שפע, שייתכן כי יעזוב בקרוב את המפלגה ולא ירוץ עמה בבחירות הקרובות. מאחורי גנץ עומדים כיום חילי טרופר, אלון שוסטר, מיכאל ביטון, עומר ינקלביץ', פנינה תמנו-שטה, אורית פרקש-הכהן ואיתן גינזבורג. מירב כהן ויזהר שי נמצאים בסימן שאלה, שכן הם מקבלים פניות ממפלגות אחרות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרופ' חזי לוי לבתיה"ח: היערכו לפתיחת מחלקות קורונה נוספות

50 אלף מנות, 17 מתחמים: מבצע החיסונים בצה"ל יוצא לדרך

שיפור משמעותי במצבו של ח"כ ביטן: נותק ממכונת הלב-ריאה

גורמים בכחול לבן פנו לגבי אשכנזי בבקשה שיוביל את המפלגה, אולם בשיחות סגורות אמר אשכנזי כי "בסביבתו של גנץ מוכרים לו חלומות שלא יתגשמו - הוא אינו מבין את מצבו האמיתי". ובכל זאת, בסביבתו של גנץ מתעקשים כי בכוונתו להמשיך לעמוד בראש כחול לבן, ובעוד כמה ימים הוא אף יצהיר על כך.

במקביל, בליכוד נערכים להרכבת הרשימה לכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו ככל הנראה ישריין בין שניים לשלושה מועמדים. בנוסף לכך, בליכוד עוקבים אחר הסקרים - ולמרות שנתניהו לא מצליח להשיג רוב של 61 יחד עם בנט, הוא מעריך כי בקרוב אפקט החיסונים יתחיל לעבוד, וכך הליכוד - על פי ההערכות של ראש הממשלה, תקבל הרבה יותר מ-30 מנדטים, מה שיסייע לנתניהו להשיג רוב של 61.

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ'
חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' | צילום: החדשות 13

זמיר התייחס לעניין בחשבון הטוויטר שלו, וסיפר: "היום זימן אותי גנץ לפגישה בה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר לא אכלל ברשימת כחול לבן לכנסת. אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי", הבהיר. "נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז-שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון".

זמן קצר לאחר מכן הודיעה חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' גם היא כי לא תתמודד במסגרת כחול לבן בבחירות הבאות. "סיכמנו על סיום דרכנו הפוליטית המשותפת, ועל כך שלא אתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת הקרובה. זוהי החלטה שאני שלמה איתה".

"אני חשה הקלה גדולה על ההצבעה שלי, שהובילה לפיזור הכנסת", כתבה. "כבר באותם הימים הפערים האידאולוגים בין דרכי ומצפוני לבין הדרך שבה הלך גנץ העמיקו עד שהפכו לבלתי ניתנים לגישור, ויצאתי מנקודת הנחה שלא אתמודד ברשימה בבחירות הבאות. מצפוני שלם ואני גאה על הדרך שבה הצבעתי במטרה למנוע מנתניהו למרוח ולהרוויח עוד זמן בתפקידו, אחרי חצי שנה שבה ניהל את המדינה רק על פי האינטרס האישיים והפוליטיים שלו".