הקרב על הקול הערבי: האם נתניהו יכבוש את המצביעים במגזר?

כ-3 חודשים לפני הבחירות נראה כי הפעם, רה"מ ינסה לפנות בעיקר לערבים - ולהשיג 2 מנדטים לפחות ממאוכזבי טיבי ועודה. למרות שאמר כי הם "נוהרים לקלפיות", הסקרים מראים כי הסיכויים לטובתו

זמן צפייה: 05:39

אחרי שבעבר הזהיר כי "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי", ראש הממשלה שינה לאחרונה כיוון. בנימין נתניהו, כך נראה, יפנה בבחירות הקרובות גם לקול הערבי, כאשר הוא מסתמך על חילוקי הדעות ברשימה המשותפת וכן על סקרים שמראים כי יש קולות במגזר המאוכזבים מנציגיהם בכנסת, אשר מהווים לפחות 2 מנדטים.

כעת, כשלושה חודשים לפני הבחירות המערכת הפוליטית תוהה: האם באמת הח"כים הערביים יכולים להיות גם שותפים? לפי ח"כ מנסור עבאס, התשובה היא כן. "כל פעם יצאנו בסיסמה 'להפיל את נתניהו'", סיפר בריאיון לחדשות 13. הפעם, הציע, כדאי לחשב מסלול מחדש: "בואו לא ניקח צד במאבק הזה - לא ימין, לא שמאל, לא בכיס של זה ולא של זה. זה ייתן לנו עמדה נוחה להתנהל מול כולם, וזה יפתח דלתות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זעקת מנהלי בתיה"ח: "אנחנו בתחילת גל רציני – המחלה מכה שוב"

גלנט נגד סגירת בתי הספר: "מערכת הבריאות לא מראה את הנתונים"

בתיווך אמריקני: סעודיה וקטאר חידשו את היחסים ביניהן

ח''כ מנסור עבאס
ח''כ מנסור עבאס | צילום: חדשות 13

אף אחד לא באמת יודע מה יקרה בזמן אמת בקלפיות, אולם בינתיים - סקרי עומק מראים שיש פוטנציאל. יוסף מקלדה, מנכ"ל חברת סאטנט וסוקר בחברה הערבית, גילה כי בשבועיים האחרונים מפלגת הליכוד מקבלת בין 1.6 ל-2.1 מנדטים מהמגזר. "כנראה שחלק מהערבים, לא כולם, חושבים שהמשותפת היא שחקן ספסל כמו שהעבודה וכחול לבן הן שחקניות ספסל, אז פחות מצביעים עבורן".

גם חוסאם מסרי, פעיל פוליטי ותיק, סבור כי יש תחושה של שינוי באוויר. "הערבים הצביעו לליכוד - אבל לא בכמויות גדולות. אני חושב שנתניהו הוא טוב מאוד לערבים", אמר. לעומתו, עבאס נשמע מעט מסופק. כשנשאל אם נתניהו יצליח להביא מצביעים ערבים לליכוד, השיב: "אני רוצה שהוא ינסה, אבל אני לא ממליץ לו להשקיע יותר מדי - כי הוא לא יקבל".