בכיר ישראלי: הרושם הוא שבבית הלבן רוצים להאט את תהליך הסיפוח

אחרי שנפגשו בכירי הבית הלבן עם נתניהו וגנץ, מסר בכיר ישראלי כי נדמה שהאמריקנים מצננים את ההתלהבות בנוגע להחלת ריבונות בשטחים. גורמי ביטחון פלסטינים: "גל אלימות יהיה חלק מהמציאות"

זמן צפייה: 03:24

בכיר ישראלי אמר היום (שני) לחדשות 13, כי הרושם הוא שבבית הלבן מצננים את ההתלהבות בעניין הסיפוח ורוצים להאט את התהליך. גורמי ביטחון פלסטינים מסרו לחדשות 13 כי גל אלימות ברקע כוונות הסיפוח יהיה חלק מהמציאות, וכי לא יוכלו למנוע אותו גם אם ירצו, שכן חמאס וגורמים קיצוניים אחרים מתכננים לרכוב על הגל הזה כדי להבעיר את השטח.

מחר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמור לכנס ישיבת חירום של ההנהגה הפלסטינית כדי לדון באמצעים משפטיים ואחרים למנוע את הסיפוח.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בהכרזה על תוכנית השלום
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בהכרזה על תוכנית השלום | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הורה שר הביטחון בני גנץ לרמטכ"ל אביב כוכבי להאיץ את היערכות צה"ל להחלת הריבונות בשטחים, זאת בשל החשש להידרדרות אלימה סביב כוונת הסיפוח החד צדדי כבר בתחילת החודש הבא. גנץ גם עידכן את כוכבי אודות ההתקדמות בזירה המדינית בעניין הסיפוח.

מטעמו של שר הביטחון נמסר כי בימים הקרובים בכוונתו למנות פרויקטור מטעמו שיעסוק בתיאום המהלכים הנדרשים בזירה זו. בנוסף, יוקם צוות משולב במשרד שירכז את ההמלצות בהיבטים התפעוליים של המהלכים שעל הפרק באיו"ש וברצועת עזה.

בתוך כך, בכירי הבית הלבן - ג'ארד קושנר, אבי ברקוביץ' ודיוויד פרידמן קיימו היום שיחת ועידה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר בנוגע לסוגיית הסיפוח. שיחת הוועידה התקיימה אחרי הפגישה בין השגריר האמריקני פרידמן לבין שר הביטחון גנץ.

בני גנץ והרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: אריאל חרמוני, משהב''ט

קודם לכן גנץ דיבר בכנסת על ענייני הביטחון על רקע העלייה באירועי הפח"ע ובפעילות הטרור ביהודה ושומרון, ואמר: "החתירה לשלום תוך שמירה על הביטחון הן חלק מאדני היסוד של כל אזרח בישראל ושל כחול לבן באופן קונקרטי".