לקראת מועד הסיפוח: "הפלסטינים מציעים לחדש את המו"מ"

לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, הרשות הפלסטינית הגישה הצעת נגד לתוכנית טראמפ, ובה הביעה נכונות לערוך תיקונים בגבול, וכן "לקבל את נוכחותו של צד שלישי מוסמך מהאו"ם"

זמן צפייה: 00:32

הקרב על הסיפוחסוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה הבוקר (שלישי) כי הרשות הפלסטינית הביעה אתמול את נכונותה להחיות את המו"מ הישיר עם ישראל וכן לערוך תיקונים על הגבול, כהצעת נגד לתוכנית טראמפ.

בנוסח שהגישו הפלסטינים לקוורטט, הגוף שתפקידו לפקח על פתרון הסכסוך, הוצע לחדש את המשא ומתן הדו צדדי והישיר מהמקום בו הוא נפסק. לפי הדיווח, בנוסח נכתב כי "אנו מוכנים להקים מדינה פלסטינית מוגבלת בחימוש עם משטרה חזקה להשלטת החוק. אנו מוכנים לקבל את נוכחותו של צד שלישי מוסמך מהאו"ם כדי להבטיח את הסכם השלום בכל הנוגע לביטחון הגבול".

בנוסח מופיעה גם התייחסות לברית נאט"ו ולפיקוד הכוחות הבינלאומיים, והוא מציע "תיקונים קלים על הגבול עם הסכם שייחתם בין הצדדים על בסיס גבולות יוני 1967".

עוד בחדשות 13:

גנץ: מה שלא קשור לנגיף יחכה; רה"מ: הסיפוח לא תלוי בכחול לבן

גנץ הבהיר לצוות האמריקני: "1 ביולי – לא תאריך קדוש לסיפוח"

ירדן לישראל: לא נסכים גם לסיפוח מצומצם – ונגיב בחריפות

התנחלות בגוש עציון שבגדה המערבית
התנחלות בגוש עציון שבגדה המערבית | צילום: רויטרס

אתמול, התייחס שר הביטחון בני גנץ לסוגיית הסיפוח ואמר בישיבת סיעתו כי "המאבק בקורונה יהיה ארוך, מה שאינו קשור בו - יחכה לימים שאחרי הווירוס". מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעתו כי הסיפוח אינו תלוי בכחול לבן. לדבריו, "אנחנו במגעים מול הצוות האמריקני שנמצא בישראל, אנחנו עושים את זה בדיסקרטיות. הנושא אינו תלוי בכחול לבן - הם לא הגורם לכאן ולכאן".

מוקדם יותר היום נפגש גנץ עם שליח הנשיא האמריקני אבי ברקוביץ' ועם שגריר ישראל בארצות הברית דייוויד פרידמן, כדי לדון על בתוכנית המדינית. בכירים בכחול לבן טענו כי גנץ הבהיר בפגישה ש-1 ביולי הוא לא תאריך קדוש לסיפוח, וכי "הדבר הקדוש היחיד כרגע הוא להחזיר אנשים למעגל העבודה ולטפל בקורונה".

בנימין נתיהו ובני גנץ
בנימין נתיהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

לפני כחודש וחצי התייחס יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לכוונת הסיפוח הישראלית בנאום ברמאללה ואמר: "החלטנו להתנער ולא להיות מחוייבים לכל ההסכמים החתומים עם ישראל וארה"ב, כולל ההסכמים הביטחוניים".

"על ישראל החל מרגע זה לקחת אחריות ככוח כובש על השטחים הפלסטינים בהתאם לחוק הבינלאומי", המשיך. "המשמעות של סעיף הסיפוח בהסכם הקואליציוני ונאום נתניהו בטקס השבעת הממשלה הינה ביטול הסכם אוסלו וביטול כל שאר ההסכמים ביננו לבין ישראל".

עוד אמר כי "נחדש את המאבק מול ישראל על בסיס פתרון שתי המדינות, תוך פיקוח ותיווך בינלאומי הגון, ולא אמריקני. לא נקבל את ארה"ב כמתווכת. נניף את דגל פלסטין מעל מסגד אלאקצא ומעל כנסיית המולד".