אוחנה רצה להציג בקבינט חוו"ד להגבלת ההפגנות, בכחול לבן סירבו

השר לבט"פ ביקש להראות את דעתו של יועץ משפטי חיצוני באשר להתקהלויות המוניות, אולם ניסנקורן ושרים נוספים התנגדו ואיימו לעצור הדיון. מנדלבליט: "הצגת חוות הדעת - עניין פרובוקטיבי"

זמן צפייה: 07:47

עימות בקבינט הקורונה: השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ביקש להציג בדיון שמתנהל בשעה זו (שלישי) בעניין החמרת הסגר, חוות דעת של יועץ משפטי חיצוני בנושא הגבלת ההפגנות - אולם בכחול לבן סירבו לכך ואף איימו לעצור את הדיון. אוחנה רצה לשלב את היועץ, ד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת, בדיון - אך בשלב זה, שר המשפטים אבי ניסנקורן התערב והתנגד להמשיך את הישיבה. לבסוף, חוות הדעת של ד"ר בקשי לא הוצגה ולא נדונה.

מכחול לבן נמסר בתגובה: "המפגלגה התנגדה נחרצות לנסיונו הנפסד של השר אוחנה לכפות השתתפות יועץ משפטי חיצוני בקבינט הקורונה ולהפיץ חוות דעת חלופית לזו של היועץ המשפטי לממשלה. הבהרנו לפני הישיבה כי הקבינט יתחיל רק ברגע שיופסקו נסיונות הטריקים והשטיקים ונוכל להתרכז בטובת הציבור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המענקים יורחבו – דמי האבטלה לא יופחתו: התוכנית הכלכלית אושרה

גרוטו: "אפשר להיבדק ולצאת חיובי, ובמעבדה אחרת – לצאת שלילי"

3,843 מאובחנים חדשים מאתמול: אחד מכל תשע נבדקים נמצא חיובי

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: ערוץ הכנסת

"טוב שהליכוד משך בסופו של דבר את חוות הדעת החיצונית שניסה לדחוף לישיבה", אמרו גורמים במפלגה. "לממשלת ישראל יש רק ייעוץ משפטי אחד מוסמך. לא נאפשר פוליטיזציה של עבודת הדרג המקצועי בממשלה".

גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החווה את דעתו בנושא, וטען כי "הכוונה להזמין את בקשי לדיון היא פרובוקטיבית ומיותרת, ויש בה כדי להכשיל את עבודת השרים בעבודתה".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

אוחנה לא נותר חייב, והתייחס גם כן לתקרית בדיון: "לאור אמירותיו של היועמ"ש כי הח"כים והשרים אינם יכולים לדון בהגבלות על ההפגנות, הצטיידתי לקראת ישיבת קבינט הקורונה בחוות דעת של ד"ר בקשי ועו"ד דוד פטר, ולפיה הממשלה היא הפורום היחיד המתאים לדון בנושא".

"היועץ המשפטי לממשלה, שלא מסוגל היה לקבל כי השרים ישמעו חוות דעת השונה מעמדתו, גייס את מפלגת כחול לבן אשר ניצלו את כוחם הפריטטי לבטל את ישיבת קבינט הקורונה, שאמורות להתקבל בו החלטות חשובות לטובת הציבור. מפלגת כחול לבן בשירות מנדלבליט במקום בשירות הציבור. עד כדי כך הם ממושמעים לו, שהיו מוכנים לבטל דיון משמעותי בקבינט - לדרישתו של היועץ".

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, שירות התעסוקה עדכן כי מאתמול ועד הבוקר נוספו 28,217 דורשי עבודה חדשים, כך שכעת - 802,314 ישראלים רשומים בשירות התעסוקה, 472,734 מהם בחופשה ללא תשלום. כמו כן, מאתמול התקבלו בשירות התעסוקה 5,299 דיווחים על חזרה לעבודה.

עבור 55,284 מהנרשמים בלשכה, זהו הרישום השני - או יותר מכך, מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מארס. מיום חמישי, יום לפני תחילת הסגר, נוספו 70,141 למעגל האבטלה, כאשר 6,118 מהם פוטרו, התפטרו, או עזבו את העבודה מסיבה אחרת שאינה חל"ת.

עובדים במשרד ברמת גן בתקופת הקורונה | צילום: רויטרס

בד בבד, בעוד קבינט הקורונה דן בתוכנית להחמרת הסגר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם ראש המלל מאיר בן שבת ושר הבריאות יולי אדלשטיין, קיימו התייעצות טלפונית עם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, בנושא התפילות ביום כיפור.

בשיחה ביקשו לבדוק מה עמדת הרב אם הממשלה תורה על סגירת בתי הכנסת ביום כיפור בשל העלייה התלולה בתחלואה. "אם אין אכיפה על התקהלויות בדברים אחרים", השיב הרב, "אי אפשר לסגור בתי כנסת. אנשים לא יצייתו".