מאבק הלהט"ב, עצמאות המשטרה - ונתניהו: דרכו של אמיר אוחנה

הילה קורח התלוותה לשר לביטחון הפנים, שהתייחס לטענותיו על מערכת המשפט, לחילוקי הדעות עם מ"מ המפכ"ל ועל התנהלותה של כחול לבן. בן זוגו: המאבק של קהילת הלהט"ב נגמר

זמן צפייה: 15:48

מגישת מהדורת השבת הילה קורח פגשה את שר הפנים אמיר אוחנה (ליכוד) בדירתו שבתל אביב. אוחנה, שידוע בביקורתו החריפה על היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, נשאל תחילה לגבי גבולות הגזרה של עבודתו, וענה: "בעיניי, היועץ צריך לייעץ. לא להחליט", אמר השר והוסיף: "לדעתי, יש בעיה עמוקה מאוד עם המוסד המשפטי והסמכויות המפלצתיות שהוא ריכז לידיו לאורך השנים. שנית, יש לי גם בעיה פרסונלית עם האדם - מנדלבליט מקבל החלטות גם כשהוא נמצא בניגוד עניינים, ואני אפילו לא נוגע בתיקי נתניהו לצורך העניין".

בהמך הריאיון ולאור השתייכותו של אוחנה לקהילה הגאה, הוא נשאל האם נושא הלהט"בים עדיין קרוב לליבו: "אני נושא את הדגל הזה מעצם הווייתי. אני מחוץ לארון מאז גיל 15. בכל עשייתי הציבורית, אני בוודאי עדיין ממשיך לדגול ולקדם נושאים להט"ביים". בן זוגו, אלון חדד, קטע אותו בזמן דבריו ואמר כי "אפשר להגיד שהמאבק הזה נגמר. שר לביטחון פנים הוא גיי. ישנם חמישה ח"כים שהם גייז. די. זה כבר לא עניין גדול, למעט שניים-שלושה דברים נקודתיים קטנים, המאבק נגמר". עדו הוסיף חדד כי "יש כאלו שמתפרנסים מהמאבק הזה וקשה להם להגיד שהוא נגמר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "נתניהו פעל כאילו זו ממשלת ליכוד ולא ממשלת אחדות"

האור בקצה המנהרה: "עד מארס מערכת האשפוז לא תהיה בסכנת קריסה"

1,506 בני אדם אובחנו אתמול בקורונה – 2.5% מכלל הבדיקות

השר אמיר אוחנה יחד עם בן זוגו אלון חדד
השר אמיר אוחנה יחד עם בן זוגו אלון חדד | צילום: חדשות 13

בתגובה לאמירותיו של בו זוגו, חיזק אוחנה את דבריו באומרו כי "אני מסכים עם אלון שיש כאלה שמתפרנסים וחיים מהמאבק הזה ולכן מלבים אותו כל הזמן. אני לא כזה. אני לא מה שאני נוהג לקרוא 'הומו מקצועי'. אני לא עובד בזה, ואני כן חושב שיש עוד מה לעשות בעניין ואנחנו בדרך לשם". לאחר התעקשותה של מגישת מהדורת השבת כי המאבק על זכויות הלהט"ב עוד לא תם, אמר השר לביטחון פנים כי "הנושא היחיד שנשאר לקדם זה הפונדקאות", וכשנשאל מדוע, ענה: "כי זה משהו שמשנה את החיים של האנשים. מי כמונו יודע. להבדיל מנושאים דקלרטיביים כמו נישואין. מה זה ישנה בחיים שלנו שיהיה מסמך של המדינה ש'אתם נשואים'? זה לא ישנה כלום בחיים שלנו, אבל פונדקאות כן".

בתור מי שמונה להיות שר הפנים על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשאל אוחנה האם יש לו ביקורת כלשהי על התנהלותו של נתניהו. "במשך שנים רבות, בתפקידו כראש ממשלה, הוא לא נתן את לבו לכל מה שהתחולל במערכת המשפט. הדבר הזה הלך ותפח וצמח למפלצת", תיאר השר. בנוסף, התייחס השר מהליכוד לתיקי ראש הממשלה ולעתידם: "אם יהיה זיכוי בתיקים הללו, אז זאת תהיה רעידת אדמה שלא תוכל להשאיר אבן על אבן בצלאח א-דין, שהיה מגויס כולו להגשת כתבי האישום", אמר אוחנה. מיד לאחר מכן הגיבה קורח לאוחנה כי אמירתו בעייתית כי השר מניח מראש שנתניהו לא יזכה למשפט צדק, ובתגובה ענה לה הח"כ מהליכוד כי "זה לא מה שאמרתי. את לקחת את זה כמה צעדים קדימה".

בזמן שמגישת מהדורת השבת התלוותה לשר, הם פגשו בראש הממשלה נתניהו. קורח שאלה אותו האם הוא רואה באוחנה כממשיך פוטנציאלי שלו, וענה לה: "למה 'ממשיך'? הוא פועל בדרכי. בדרכנו המשותפת". לאחר שמכן שאלה אותו האם הוא מכשיר אותו להיות יורש, והוא מצדו אמר: "את יודעת כמה אנשים כבר הגדירו את התפקיד הזה כיורש? אמיר אוחנה עושה עבודה יוצאת מן הכלל. אני חושב שהוא נבחר ציבור שנאמן לציבור, נאמן גם להבטחות שהוא נתן לציבור. יש לו דרך ומשנה סדורה ואני תומך בה", אמר נתניהו.

נושא נוסף עליו נשאל השר היה יחסיו על ממלא מקום המפכ"ל והמחלוקת ביניהם: "אני לא מסכים איתו על כל דבר וגם הוא לא מסכים איתי על כל דבר. בגדול, אם אני יכול לומר, שתפיסתו לגבי עצמאותה של המשטרה היא מופרזת. אני כן חושב שהמשטרה צריכה להיות עצמאית, אבל היא צריכה להיות נקייה משיקולים פוליטיים, ואני לא בטוח שהיא כזאת. מנגד, הילה קורח טענה כי כאשר השר מנסה להשפיע על מדיניות המשטרה, הוא בעצםן עושה לה פוליטיזיציה. בתגובה, ענה אוחנה כי "אני לא רק מנסה, אלא אני משפיע על מדיניות המשטרה. זה תפקידי. בשביל מה אני שר לביטחון פנים? תפקידי כשר הוא להתוות מדיניות".

ברקע ההצבעה שהתקיימה השבוע בכנסת על פיזורה ותמיכת "'כחול לבן" בחוק, הביע השר ביקורת על שותפיו הקואליציוניים: "אני חושב שבהתנהלות נכונה יותר, מפלגתו של גנץ יכלה למנוע את המצב הזה. למשל, להתנהג בהתאם לממשלת אחדות. חכו לרוטציה שלכם בה אתם תובילו, אבל עד שהיא תהיה - אנחנו המובילים, נתניהו מוביל". עוד המשיך אוחנה בביקורתו: "הם לא נתנו לו להוביל, הם לא נתנו לו לקבל את ההחלטות. כל היום היו התנגחויות, ריבים, ותדרוכים נגדנו בתקשורת נגד. אני חוזר ואומר כאן, אנחנו לא נהיה שקי חבטות שכל היום מחטיפים לנו ואנחנו נהיה יותר צדיקים מהאפיפיור. זה לא יקרה". לבסוף, אמר אוחנה השר מהליכוד כי "אנחנו שילמנו מחיר כבד מאוד. אנחנו באנו עם 50 ומשהו חברי כנסת לעומת הצד השני, שבא עם 19, למיטב זיכרוני, ונתנו להם את חצי המלכות".

בין המקומות בהם ביקרו, היה גם מטווח שבו אוחנה הפגין את כישורי הירי שלו. "אני אוהב את זה ומתחבר לזה", אמר השר והוסיף: "אני חושב שיש פה גם עניין סמלי. אחרי הרבה שנים, סוף-סוף העם היהודי אוחז נשק כדי להגן על עצמו". כשנשאל הח"כ מהליכוד האם לדעתו לכל אחד צריך להיות נשק, ענה: "לא. אבל אנשים שאין להם עבר פלילי או רפואי רלוונטי, ואלו שירתו או משרתים במילואים, כלומר יש להם את הבסיס של האימונים, של היכולת לאחוז נשק ולהגן על עצמם או על זולתם, למה לא?". תחביב נוסף אליו התייחס אוחנה הוא נגינתו בגיטרה: "אני מנגן בגיטרה מגיל 14, ועכשיו אני מנגן בסופי שבוע, פעם זה היה משהו אחר לגמרי - הייתי חיה".

תגובת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על הדברים שר הבטחון לפנים: "היועץ המשפטי לממשלה אינו מתכוון להגיב לדברים, אבל מצר על טענות השווא שהובאו מפי השר".