אוחנה ליחידת הדוברות של המשטרה: "אתם לא מספיק תוקפניים"

השר לבט"פ ביקר במחלקה המשטרתית, למרות שאינה כפופה לו, והתערב בעבודת הצוות. בכיר במשטרה: השר הצליח במשימה שלו והפך את הארגון לפוליטי • מפגין נפצע קל כשהותקף בגז פלפל בגשר מעל כביש 4

זמן צפייה: 03:12

לפני כשלושה חודשים השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ביקר באופן חריג במחלקת הדוברות של המשטרה והתערב בעבודתם - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. השר אוחנה טען בפני עובדי הצוות כי אינם מספיק תוקפניים ברשתות החברתיות. זאת, על אף שיחידה זו אינה כפופה לשר לביטחון הפנים, אלא למ"מ המפכ"ל מוטי כהן.

גורם בכיר במשטרה ציין בפני חדשות 13 כי "השר אוחנה הצליח במשימה שלו - להפוך את המשטרה לפוליטית. זה נראה כאילו כולם נגד כולם. הוא מנצל את העובדה שאין מפכ"ל קבוע וכבר בשלב הריאיונות לתפקיד שאל חלק מהמועמדים על ענייני ההפגנות ועמדתם. הוא יצר קשרים עם שוטרים וקצינים שרוצים להתקדם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ לחרדים: אין חילול ה' גדול מזה שבגלל שמחת תורה נאבד חיים

בכירים בקבינט הקורונה: רה"מ לא מעוניין בהקלות נרחבות בשלב זה

הסקר הסרולוגי מטעה? באוג' וספ' נמצאו נוגדנים אצל יותר מ-10%

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

מטעמו של השר אוחנה נמסר: "אם שר שעושה את עבודתו בכך שהוא מפקח, מציע הצעות לשיפור וייעול הוא צעד חריג, הרי שישנה בעיה קשה בהבנת תפקידיו. בביקור שהתקיים בחטיבת הדוברות השר הציע לתת לשוטרים צעירים להיות מעורבים ברשתות החברתיות כדי לטייב את דברור הארגון הטענות הכוזבות והאנונימיות על 'שיסוי' הן כמובן בדותה".

בתוך כך, מפגין שהשתתף במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגשר מעל כביש 4 נפצע קל, כשהותקף על ידי עשרה חרדים שהגיעו למקום, שברו את דגלי המפגינים וריססו אותם בגז פלפל. המשטרה פתחה בחקירה. במקביל, גם היום נערכות מאות הפגנות ברחבי הארץ, אך קטנות יותר מאלו שהתקיימו שלשום.