השר לביטחון נתניהו: כך זינק אמיר אוחנה לצמרת

החיבור בין רה"מ לשר לביטחון הפנים היה מיידי. נתניהו קידם וחיזק, ואוחנה הגן עליו מול התיקים הפליליים. למרות זאת, התחושה אצל מקורבים לרה"מ היא שאוחנה לא מספק את הסחורה • פרופיל

זמן צפייה: 21:17

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הוא אחד מחברי הכנסת היחידים בליכוד שהיה מעוניין עכשיו בפריימריז נוספים. בבחירות פנימיות כאלו הוא היה מתברג בחמישייה הראשונה, וקופץ מהעשירייה השלישית. אוחנה, כנראה, גבר על כל מתחריו במרוץ על לבבותיהם של דיירי מעון ראש הממשלה. הוא מנסה להרחיק ולדכא את ההפגנות ובקרוב, כך הבטיח, יבחר מפכ"ל, רחוק ככל האפשר מהמפכ"ל הקודם, שהשאיר צלקות בבלפור.

אוחנה יליד באר שבע, עורך דין פלילי, עבד בשירות הביטחון, יצא מהארון בגיל 15 ומגיל צעיר מאוד בליכוד מגובש בעמדות אידיאולוגיות של ימין כלכלי וימין מדיני. ראש הממשלה בנימין נתניהו זיהה מהר מאוד את הפוטנציאל - והחיבור בין השניים היה מיידי. נתניהו דחף, חיזק וקידם אותו, אוחנה הגיב בנאמנות אין קץ, וסיפק את השירות החשוב ביותר לראש הממשלה - הגנה עליו בגופו מול התיקים הפליליים שמתנהלים נגדו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצל הכוונה למרד ברשתות הקניות: הגבלות סוף השבוע נכנסו לתוקפן

למרות ההסכמות – ביטול סגר הסופ"ש לא עולה להצבעה בממשלה

האלימות המסוכנת ברשת עברה לרחוב: מישהו חייב לעצור אותה • טור

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: רויטרס

ככל שתיק המשפטים נראה בהישג ביד, כך גברו ההתבטאויות נגד מערכת המשפט, והצ'ופר הגדול לאוחנה הוענק לו בהזדמנות הראשונה, כשהוא מונה לשר המשפטים בממשלת המעבר. השיא התרחש על בימת הכנסת כשאוחנה הפר ללא בושה צו איסור פרסום וחשף קשר אינטימי בין עד המדינה ניר חפץ לבין צעירה. עם כינון ממשלת האחדות אוחנה נאלץ להיפרד מהמשרד, אך נתניהו לא ויתר על שירותיו הנאמנים במערכת אכיפת החוק ומינה אותו לשר לביטחון הפנים.

עם זאת, התחושה אצל כמה מהאנשים הקרובים ביותר לנתניהו היא שאוחנה לא מספק את הסחורה. אז אוחנה משתמש בכלי הכי חזק שיש לו ומעביר מסר ברור למועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה: מי שיסייע לי במשימה החשובה של סיום ההפגנות - הוא המפכ"ל הקבוע הבא של משטרת ישראל. "מי שחפץ חיים בליכוד ורוצה לקבל תפקיד מיניסטריאלי חייב לענות 'הן' לכל רצונותיו של נתניהו, וזה מה שאמיר אוחנה עושה", הסבירה השרה לשעבר לימור לבנת. כך קרה שהאיש שהיה אחת ההבטחות הגדולות ביותר בליכוד, הפך להיות מזוהה רק עם נושא אחד - בנימין נתניהו.

מטעמו של אוחנה נמסר כי "במשך מספר ימים קיבלתי טלפונים והודעות מעשות אנשים אליהם פנו אנשי חדשות 13 בחיפושיהם אחר אנשים שיואילו לדבר נגדי ולהביע "אכזבה", כך נמסר להם מפורשות. אנשים רבים שביקשו לדבר לזכותי נדחו וסרובו באמתלות שונות. פניתם על מנת לאפשר לי את זכות התגובה, אך מבלי לאפשר לראות במה דברים אמורים. כך נראית אג'נדה".