אמיר השכל על מעצרו: "ניסיון להשתיק את המחאה נגד נתניהו"

בכיר חיל האוויר לשעבר, שנעצר במהלך מחאה מול מעון רה"מ, אמר במסיבת עיתונאים כי "מעולם לא חשבתי שאראה את תא המעצר מבפנים", והצהיר: "אם הדבר הצית את האש - היה כדאי"

זמן צפייה: 03:21

תא"ל במיל' אמיר השכל, שנעצר בסוף השבוע במהלך השתתפות בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, התייחס היום (ראשון) למעצרו. "המעצר היה ניסיון להשתיק את המחאה נגד בנימין נתניהו", הצהיר השכל במסיבת עיתונאים. "אם המעצר שלי ושל שני חברי הצית את האש - אז היה כדאי".

"אנחנו אזרחים פשוטים, נעצרים בגין קיום הפגנה שהיא זכות במדינה דמוקרטית, אף אחד לא יקח את הזכות הזו שלנו", המשיך השכל. "אף פעם לא חשבתי שאראה את תא המעצר מבפנים". עוד הוסיף כי מחר ייפתח אוהל מחאה בתל אביב. על רגע המעצר סיפר השכל: "כשראיתי את הנכדים שלי, ואת הפנים של הנכד הקטן שלי משנים צורה - זה היה רגע נוראי".

עוד בחדשות 13:

גנץ: "חופש ההפגנה – קדוש"; רה"מ: "הגינוי צריך להיות שוויוני"

המשטרה על המעצרים בהפגנה מול בית רה"מ: "מחאה בלתי חוקית"

העצורים מההפגנה מול מעון רה"מ שוחררו; מ"מ המפכ"ל: נפיק לקחים

תא''ל במיל' אמיר השכל במסיבת עיתונאים
תא''ל במיל' אמיר השכל במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

השכל, יחד עם שני המפגינים שנעצרו איתו, שוחרר בלילה שבין שבת לראשון ללא תנאים מגבילים. זאת, לאחר דיון שארך שעתיים, כשמחוץ לאולם מפגינים רבים ובהם בכירי מערכת הביטחון לשעבר. השופטת אורנה סנדלר איתן דחתה את בקשת המשטרה להרחיק אותם מירושלים למשך 15 ימים. "הזכות להפגין היא זכות יסוד", אמרה, "ובקשתה של המשטרה היא בגדר סתימת פיות".

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן התייחס למעצרם של המפגינים, ואמר: "תפקידה של המשטרה לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אדם ולשמור על שלום הציבור ובטחונו, זאת ללא קשר לנושא ההפגנה, לזהות המפגינים או לעמדותיהם. המשטרה תפיק לקחים מאירוע זה כפי שעשתה בעבר. יחד עם זאת, אין תחליף לשיקול דעת מפקדים. צריך לזכור שהמשטרה מאפשרת מדי יום קיומן של הפגנות ומחאות רבות בכפוף לחוק וכך תמשיך לעשות גם בהמשך".

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר על החלטת בית המשפט כי "חופש הביטוי והזכות להפגין הן אבני יסוד בדמוקרטיה שאין לערער עליהן אלא במקרי קיצון. זו ההחלטה המתבקשת ועל המשטרה להפיק ממנה לקחים בנוגע לכל הפגנה עתידית".