חשיפה: רוני אלשיך ייעץ לשניים ממובילי מחאת הדגלים השחורים

המפכ"ל לשעבר סייע לבכירים בתנועה בנוגע להתמודדות מול המשטרה. גורמים בסביבתו: "עזר להם כמו לכל מכר אחר שביקש". הליכוד: "עכשיו ברור שתפירת התיקים נגד נתניהו היא ניסיון הדחה פוליטי"

זמן צפייה: 01:03

בחדשות 13 נחשף הערב (שני) כי המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, ייעץ לתנועת "הדגלים השחורים" שהובילה את המחאה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מאז הקיץ הקודם. אלשיך ייעץ בשורה של הזדמנויות, בעיקר לשני בכירים בתנועה אותם הוא מכיר ואף מיודד עימם.

המפכ"ל לשעבר סיפק מידע ועצות טלפוניות בנוגע להתמודדות עם המשטרה והתנהגות השוטרים, ועסק בזה מתחילתה של המחאה. חשוב לציין כי הייעוץ נעשה בהתנדבות והוא לא השתתף בהפגנות או בישיבות כלשהן של התנועה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: משרד הבריאות יחדש את חובת עטיית המסכות בנתב"ג

לפיד תוקף: "ההרס שמצאנו במשרדים הממשלתיים – בלתי נתפס"

נשיא איראן הנבחר: "על ארה"ב ואירופה להחיות את הסכם הגרעין"

גורמים בסביבתו של אלשיך מסרו כי המפכ"ל לשעבר סייע למכריו כפי שעזר למכרים בהזדמנויות שונות, בין היתר במהלך מבצע "שומר החומות", כאשר קיבל פניות מתושבים מלוד ועכו וממקומות שונים ברחבי הארץ.

בתגובה לחשיפת חדשות 13, נמסר מטעם מפלגת הליכוד כי "עכשיו ברור מאליו עד כמה תפירת התיקים נגד נתניהו היא ניסיון הדחה פוליטי בתהליך פלילי שזוהם מהרגע הראשון על ידי אלשיך".

כזכור, אלשיך סיים את תפקידו כמפכ"ל ב-3 בדצמבר 2018 ומאז הביע ביקורת על התנהלותו של נתניהו במספר הזדמנויות. בעבר פורסם בחדשות 13 כי אלשיך ובכירים במשטרה ערכו תרגיל מתודי בו הגיעו למסקנה כי סביבת נתניהו פועלת כארגון פשע.