אלחרומי מאיים לפרוש מרע"ם: "יהיו הרבה הפתעות בימים הקרובים"

לאחר שנמנע בהצבעה על כינון הממשלה, חבר הכנסת הודיע שלא יצביע עם הקואליציה • מסתמן: רע"ם תתנגד להארכת החוק למניעת איחוד משפחות • בנט בשיחות סגורות: "אפעל להרחיב את הקואליציה"

זמן צפייה: 00:21

חבר הכנסת סעיד אלחרומי מסיעת רע"ם מאיים לפרוש ממפלגתו - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. אלחרומי, שמגדיר עצמו "מושל הנגב", אינו מרגיש מחויב לרע"ם והודיע לחברי הכנסת מסיעתו כי לא יצביע עם הקואליציה בנושאים שונים. "יהיו הרבה הפתעות בימים הקרובים", הבטיח.

במקביל, מוקש ראשון של הקואליציה החדשה הגיע כבר בשבוע הראשון, עם נטייתה של רע"ם להצביע בשבוע הבא נגד הארכת חוק איחוד משפחות. בקואליציה ייפגשו עם יו"ר המפלגה מנסור עבאס בתחילת השבוע הבא כדי לדון בעניין. בליכוד נוטים להתנגד לחוק, כדי להציב מכשול לממשלת בנט אך גורמים מסוימים במפלגה אותתו לקואליציה כי הם פתוחים למשא ומתן אם יקבלו הצעה בתמורה לתמיכתם.

[brightcove_iframe video_id='programs-friday-articles-part-2106182005' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_arnppqk3' duration='30'']

בתוך כך, בשיחות סגורות אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי הוא "יפעל להרחבת הממשלה" כדי לייצב אותה. בנוסף, הוא דיבר על כך שגישתו תשלב מחוות הומניטריות, כמו העברת החיסונים לרשות הפלסטינית, וכן גישה ביטחונית לא מתפשרת. בניגוד לשמועות מהימים האחרונים, בנט טוען כי לא נגרסו מסמכים במשרד ראש הממשלה במהלך החלפת השלטון.

על מה כל המהומה? משמעות החוק לאיחוד משפחות

משמעות החוק לאיחוד משפחות היא שפלסטינים תושבי הרשות לא יוכלו לעבור באופן חופשי לשטח ישראל גם במקרה של קרבה משפחתית. באופן מסורתי הקואליציה מאשרת הארכה לחוק בכל שנה אך בשל התנגדות הליכוד והתנגדות רע"ם - ייתכן והוא לא יעבור.