"חוק כרמל מעודה" אושר בטרומית: תוחמר ענישת מטפלות מתעללות

89 תמכו בהצעת החוק, שקובע עונש מינימום של מאסר בפועל לגננות שהורשעו בהתעללות בפעוטות – אף חבר כנסת לא התנגד. "צעד ראשון בדרך למיגור התופעה הנוראית הזו – עשיית צדק לילדים"

זמן צפייה: 01:11

הצעת החוק להחמרת הענישה למטפלות שהורשעו בהתעללות בפעוטות, "חוק כרמל מעודה", עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת. 89 חברי כנסת תמכו בהצעה, אף אחד לא התנגד. זאת, שנה ושמונה חודשים לאחר שנחשפה בחדשות 13 פרשת ההתעללות בגן של כרמל מעודה בראש העין.

על פי הצעת החוק, שמטרתו להרתיע את הגננות המתעללות, מטפלת שתורשע בהתעללות בפעוטות תרצה עונש מאסר בפועל – ולא תוכל להמיר אותו בעבודות שירות, קנס או מאסר על תנאי.

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

חבר הכנסת אופיר כץ, שיזם את החוק, מסר כי "זה הוא צעד ראשון בדרך למיגור התופעה הנוראית הזו. יש עוד המון מה לתקן, ואני מחויב לכך. זו חובתנו להעביר את החוק הזה במהירות האפשרית ולעשות צדק לילדים. אמשיך לשמש כפה של ההורים והילדים".

יוסי חברה, חבר במטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך:"היום מבחינתנו זהו יום היסטורי לגיל הרך. ברור לנו שהדרך עוד ארוכה ליישום החוק, ועליו לעבור באופן סופי, אבל אין ספק שזהו ניצחון עבור כל הילדים שלנו. אנחנו מצפים מממשלת ישראל לשים את הילדים בראש סדר העדיפויות, וכמו שעברו חוקי בזק בימים האחרונים, אנחנו מצפים שגם חוק לשמירה על הילדים מפני מתעללות יעבור מידית".

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד
חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד | צילום: חדשות 13