תביעות בהאג ותוכנית חלופית: ה"אינתיפאדה מדינית" של אבו מאזן

יו"ר הרשות הפלסטינית, בתמיכת הליגה הערבית, יוצא במאבק נגד תוכניתו של טראמפ: במהלך השבוע ינאם בעצרת הכללית של האו"ם, יציג תוכנית שלום חלופית ויצביע על סעיפים הסותרים את החוק הבינ"ל

זמן צפייה: 01:37

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יוצא ל"אינתיפאדה מדינית" נגד תוכנית המאה של הנשיא טראמפ. אבו מאז בדרכו לניו יורק, לקראת נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, שם צפוי להציג תוכנית שלום חלופית על בסיס גבולות 67', ולהצביע על החלקים בתוכנית שסותרים את החוק הבין-לאומי.

מהלכיו של אבו מאזן זוכים לרוח גבית מהליגה הערבית, שדחתה השבוע את תוכנית המאה, וכן מכינוס חירום שנערך היום (שבת) בירדן, של ראשי פרלמנטים בליגה הערבית. במהלך הכינוס השליך ראש הפרלמנט בכווית את מתווה התוכנית לפח – ואמר כי: "המקום הראוי לה הוא בפח האשפה של ההיסטוריה".

בתוך כך, משפטנים פלסטינים צפויים בשבועות הקרובים להגיש תביעות נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי בהאג, בתמיכת משפטנים מהעולם.

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "נזכה לגיבוי אמריקני לסיפוח; הליך המיפוי בעיצומו"

יאיר גולן: הימין אחראי לגל הטרור; דיבורי הסיפוח הלהיטו השטח

האיחוד האירופי מאיים: "אם ישראל תבצע סיפוח – נגיב למהלך"

אבו מאזן בכינוס הליגה הערבית | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל וארצות הברית עובדות במשותף על מיפוי השטח שיסופח למדינת ישראל בהתאם לתוכנית השלום של טראמפ.

"בין אם הפלסטינים יעמדו בדרישות התוכנית או לא, ישראל תזכה לגיבוי אמריקני על החלת החוק הישראלי בבקעת הירדן ובצפון ים המלח ועל כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון, כולם בלי יוצא מן הכלל", אמר נתניהו. "אנחנו בעיצומו של תהליך המיפוי בשטח שעל פי תוכנית טראמפ יהיה חלק ממדינת ישראל. זה הרבה שטח. אנחנו נוביל את זה והנשיא טראמפ ילך על זה, אני סומך עליו לגמרי ואני סומך עליי לגמרי".

האיחוד האירופי ובקעת הירדן
האיחוד האירופי ובקעת הירדן | צילום: רויטרס, SHUTTERSTOCK

מוקדם יותר השבוע אמר שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, כי באיחוד "מודאגים במיוחד מהצהרות ישראל על סיפוח חלקים בגדה המערבית", והוסיף כי "יישום הצעדים לא יעבור ללא תגובה".

כמו כן, הוא התייחס לתוכנית השלום של טראמפ ואמר ש"בעיות לא פתורות חייבות להיפתר דרך משא ומתן בין שני הצדדים", וגם ביקר את התוכנית ואמר שהיא חורגת מההסכמים הבין-לאומיים הקבועים".