אבו מאזן: "לא נסכים לקבל מישראל כספים אחרי קיזוז"

במהלך ישיבת ממשלה אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי "אנו רוצים לחיות עם הישראלים בשלום כשכנים". זאת לאחר שבמהלך הסופ"ש דן כחלון עם השר לעניינים אזרחיים ברש"פ במשבר הכלכלי באזור

זמן צפייה: 03:11

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס היום (שני) לקיזוז משכורות מחבלים מכספי הרשות הפלסטינית ואמר כי "לא נסכים לקבל כספים מקוזזים מישראל" - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית ספא. אבו מאזן אמר את הדברים במהלך ישיבת ממשלה, ואף פנה לישראל והוסיף: "אנו רוצים לחיות עמכם בשלום כשכנים". לדבריו, "הדמוקרטיה שלנו טובה יותר מרוב דמוקרטיות העולם, בארה"ב יש זיופים ואילו אצלנו אין". בנוסף אמר אבו מאזן כי בשל המשבר הכלכלי החליטה הרשות הפלסטינית לפנות למדינות העולם ולהציג בפניהן את המצב.

מוקדם יותר היום כתב בטוויטר השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין אשייח: "נועדתי שלשום עם שר האוצר משה כחלון וקיימנו דיון על המשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית, שנוצר אחרי הקיזוזים של ישראל. הדגשתי בפניו את סירובנו המוחלט לקבל את הכספים, בצל מדיניות הקיזוזים אשר מהווה הפרה של ההסכמים". כחלון נועד כאמור במהלך הסופ"ש עם אשייח בעניין המצוקה הכלכלית ברשות הפלסטינית, ובפגישה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי שעבר השתתף גם מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

החשד לרצח הצעירה מלוד: בני משפחתה נעצרו בעבר לאחר שתקפו אותה

הכדורגלן שהואשם בדריסת ארי נשר: "חשבתי שזה פנצ'ר, לא תאונה"

מחבלים פתחו באש לעבר כוח צה"ל בשומרון; אין נפגעים

יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן
יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: רויטרס

הסיכוי לשלום בין ישראל והפלסטינים "הולך ופוחת מיום ליום" - כך טען ניקולאי מלדנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון בדיווח החודשי שהעביר בחודש פברואר במועצת הביטחון של האו"ם. "ההתפתחויות האחרונות באזור מסכנות את היציבות הכלכלית של הרשות הפלסטינית, וכתוצאה מכך את ביטחון ישראל והפלסטינים גם יחד", אמר מלדנוב. עוד אמר מלדנוב שהמשבר הביטחוני וההומניטרי ברצועת עזה ממשיך להחריף, על רקע החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להקפיא העברת חצי מיליארד שקלים לרשות הפלסטינית במסגרת חוק "קיזוז משכורות המחבלים" לפני כחודשיים.

בפברואר האחרון הודיע הקבינט המדיני-ביטחוני כי החליט ליישם את חוק הקפאת הכספים לרשות הפלסטינית ולקזז כחצי מיליארד שקלים מהמשכורות שמועברות למחבלים. "ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) החליטה על יישום חוק הקפאת הכספים לרשות הפלסטינית, שהתקבל בכנסת בחודש יולי 2018, ולקזז מהכספים המועברים לרשות הפלסטינית על ידי מדינת ישראל, סכום בסך 502,697,000 שקלים", לשון ההודעה.

"מהנתונים שהציגו גורמי הביטחון עולה כי בשנת 2018 העבירה הרשות הפלסטינית את הסכום האמור למחבלים הכלואים בישראל, למשפחותיהם ולאסירים משוחררים. לפיכך הוחלט להקפיא סכום כסף בגובה זהה, מכספי המיסים שגובה ישראל עבור הרשות הפלסטינית", נמסר.