יעלון להנדל והאוזר: אם בכוונתכם להתנגד לממשלת מיעוט - תתפטרו

פרסום ראשון: ראש סיעת תל"ם הבהיר לשני חברי מפלגתו כי הוא מצפה מהם להתפטר מהכנסת, אם בכוונתם להצביע נגד עמדת המפלגה בנוגע להקמת ממשלת מיעוט • גנץ: "יש רק עמדה אחת - של יו"ר המפלגה"

זמן צפייה: 00:13

המשבר בכחול לבן: ראש מפלגת תל"ם, משה יעלון, הבהיר לשני חברי מפלגתו יועז הנדל וצבי האוזר כי הוא מצפה מהם להתפטר מהכנסת במידה והם מתכוונים להצביע נגד עמדת המפלגה בעניין ממשלת מיעוט.

במקביל, תקף יו"ר כחול לבן בני גנץ את שני חברי מפלגתו: "בכחול לבן יכולות להיות מגוון דעות אבל יש רק עמדה אחת והחלטה אחת- של יו"ר המפלגה .לא של בכירים ולא של מקורבים".

אתמול נחשפה בחדשות 13 "שיחת הצעקות" בין יעלון לבין צמד חברי הכנסת שנחשבים לצלע הימנית של כחול לבן. השניים אמרו ליעלון כי לא יאפשרו הקמת ממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת, והזכירו לו כי כך הבטיחו גם ראשי המפלגה ערב הבחירות. יעלון, כך לפי גורמים מחוץ לחדר, צעק על השניים והשיחה הוגדרה קשה. כאמור, יעלון הבהיר להם כי במקרה של הצבעה עתידית על ממשלה כזו, הוא מצפה מהם להתפטר מהכנסת ולא להצביע נגד עמדת הסיעה.

בוגי יעלון מצביע בקלפי
בוגי יעלון מצביע בקלפי | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביממה האחרונה מאמצים נרחבים להפעיל לחץ על האוזר והנדל, במטרה לפורר את החזית הנרקמת בגוש השמאל-מרכז. זאת לאחר שמסתמן כי גנץ כבר השיג את המלצתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בפני הנשיא ריבלין.  "אני שואל את יועז הנדל וצביקה האוזר ואת חילי טרופר ואת אורית פרקש ואחרים", קרא אמש ראש הממשלה. "אתם תיתנו לחרפה הזאת להתרחש?"

במפלגת כחול לבן נטשו את האפשרות לממשלת אחדות - המתווה המרכזי שעליו דובר במערכת הבחירות הקודמת. בכחול לבן התקיימה היום פגישה עם חברי ה"קוקפיט", ומדברים שם על האפשרות להקים ממשלת אחדות, אך הוחלט לנסות להוציא לפועל ממשלה צרה. בצל פרשת המעקב אחר גנץ, נראה כי הסיכויים לממשלת אחדות מצטמצמים. נתניהו מצידו, מצהיר בשיחות פרטיות בימים האחרון כי "אינו פוחד לשבת באופוזיציה".

צבי האוזר
צבי האוזר | צילום: חדשות 13
ד''ר יועז הנדל
ד''ר יועז הנדל | צילום: החדשות 13