לקראת הדיונים בחסינות רה"מ: כך מתכננים בליכוד לעכב את ההליך

במפלגה מתכננים לעתור לבג"ץ על נושאים רבים שיעלו בוועדת הכנסת, ואף לדרוש שבעניינו של חיים כץ, שהגיש את בקשתו לפני 3 חודשים, ידונו קודם. בכחול לבן ינסו לסכל את ניסיונות העיכוב

זמן צפייה: 01:27

סערת החסינות: לקראת החלטת יועמ"ש הכנסת איל ינון, שצפוי להחליט מחר (ראשון) אם ניתן להקים ועדת כנסת שתדון בחסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בליכוד מתכננים ב-50 הימים שנותרו עד לבחירות מספר מהכלים כדי לנסות ולעכב את ההליך. הנשק של הליכוד יהיה בעיקר עתירות לבג"ץ, ו"כמה שיותר מהן", כך אמר ח"כ מיקי זוהר. העתירות יהיו על כל פרט בהליך, ומטרתן יהיו להתיש את השופטים.

כמו כן, בליכוד ידרשו לפני נתניהו לדון בעניינו של ח"כ חיים כץ, שהגיש את הבקשה לחסינות לפני כשלושה חודשים. על כך השיבו בכחול לבן כי דיון של "אחד יהיה בבוקר והשני בערב". חשוב לציין כי למקרה כזה אין תקדים משפטי, שכן מעולם לא היה תור בכנסת לקבלת חסינות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו נגד יועמ"ש הכנסת ורעייתו: "הם חושבים שאנחנו טיפשים?"

היועמ"ש: "על בג"ץ להכריע אם ניתן לדון בעתירה בעניין נתניהו"

יועמ"ש הכנסת דחה את טענת הליכוד לניגוד עניינים בבקשת החסינות

בנימין נתניהו, בני גנץ
הצהרת בנימנין נתניהו על בקשת החסינות ותגובת יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

בליכוד גם מתכננים לבקש שכל חברי הכנסת ינאמו בדיון ויבואו להגן על נתניהו. בכחול לבן ינסו להגביל כל נאום לכמה דקות. בנוסף על כך, נתניהו ידרוש לקבל עשרה ימים ואולי יותר, כדי להציג את טיעוניו, אך כחול לבן יעניקו לו את מספר הימים שהיו לו בשימוע. לבסוף, אם אכן החסינות תוסר, בליכוד יעתרו לבג"ץ ויטענו נגד ההליך.

מוקדם יותר היום תקף ראש הממשלה בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות את היועץ המשפטי לממשלה איל ינון, שלטעתנו "נמצא בניגוד עניינים חריף - הם חושבים שאנחנו טיפשים?", לאור העובדה שבת זוגו היא פרקליטה בכירה בצוות התביעה. במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ פרסם גם הוא סרטון, וכתב כי "אסור להפוך את הכנסת לעיר מקלט לעבריינים".

איל ינון, יועמ''ש הכנסת
איל ינון, יועמ''ש הכנסת | צילום: חדשות 13

בסרטון שפרסם, טען נתניהו כי "כשתפסו את ינון על חם על ניגוד העניינים, הוא אמר שהוא ורעייתו מעולם לא דיברו על התיקים שלי. אתם מאמינים לזה? הם איבדו את הבושה - מצד אחד היא תובעת אותי, ומצד שני הוא מכריע בהגנה שלי".

על אף שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע כי ינון אינו נמצא בניגוד עניינים, ראש הממשלה המשיך לטעון כך. כאמור, מוקדם יותר השבוע דחה מנדלבליט את טענת הליכוד, לפיה ינון אינו יכול להתעסק בענייני חסינות ראש הממשלה מאחר והוא אחד מעדי התביעה בתיקי נתניהו וכי בת זוגו, עמית מררי, הייתה ממגישי כתבי האישום נגדו.

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Looks On During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

"אין מדובר בעדות מהותית לתיקים, וממילא לא היה בדבר כדי למנוע בדרך כלשהי את מעורבותה של עו"ד עמית מררי מטיפול בנושא", כתב מנדלבליט. "שמו של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, נכלל ברשימת עדי התביעה בכתב האישום בעניינו של ראש הממשלה לנוכח העבודה שבתיק החקירה קיים מזכר תרשומת אודות שיחה שהתקיימה איתו בנוגע לסדרי עבודת הכנסת בשגרה".