שקד החליטה: תרוץ בימין החדש כמספר 2 של בנט - בניהול משותף

השניים סיכמו כי תפקידי השרים, אם וכאשר המפלגה תצטרף לממשלה, יחולקו בהסכמת שניהם. הרשימה תורכב כך שמחצית החברים ייבחרו על ידי בנט, והחצי האחר על ידי שקד

זמן צפייה: 00:19

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד הודיעה הערב (חמישי) כי בבחירות הקרובות לכנסת ה-23 היא תרוץ יחד עם נפתלי בנט במפלגת הימין החדש. שר הביטחון לשעבר יעמוד הפעם בראש המפלגה. הוא יבחר חצי מרשימת התנועה, ואילו החצי השני ייבחר על ידי שקד. כמו כן, השניים סיכמו כי תפקידי השרים, אם וכאשר המפלגה תהיה חלק מהממשלה הבאה, יחולקו בהסכמת שניהם.

שקד מסרה כי "עשיתי פגישות רבות גם עם אנשים במחנה שלי וגם עם אנשים במחנה אחר, כדי להבין כיצד אנחנו כמדינה חוזרים מהבחירות הללו חזקים ומאוחדים, כיצד עוצרים את השנאה, את הפלגנות, את הפסילות האישיות והמגזריות, והגעתי למסקנה אחת: הימין החדש היא התנועה היחידה שפועלת לעצור את המחנאות, תסיים את הפלגנות, לקבל את האחר, את השונה".

"אני רוצה להמשיך להשפיע כאן כי צריך מנהיגים בישראל ולא רק פוליטיקאים, מנהיגים שיש להם את היכולת לראות חזון ולחשוב על האהבה שלנו למדינה שלנו, מנהיגות מלכדת. אני מאמינה שבכוח שלי ושל נפתלי ושל רשימת הימין החדש להיות המקום של האנשים הטובים בישראל, איחוד של שתורמים לחברה למדינה, לכלכלה, לעתיד שלנו. הימין החדש הוא המקום של האנשים הטובים ואני מאמינה שיש מאות אלפים כאלה", הוסיפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עמיר פרץ ימשיך לכהן כיו"ר העבודה; לא ייערכו פריימריז לרשימה

בית הדין של הליכוד קבע: ייערכו פריימריז גם לרשימה לכנסת

"כמו גן ילדים": מה חשבה בת השבע שנקלעה לדיון בכנסת?

בנט ושקד מכריזים על המפלגה החדשה
בנט ושקד מכריזים על המפלגה החדשה | צילום: רויטרס

בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה, כתבה שקד: "אנחנו לעולם לא מוותרים. חבריי, אני יוצאת לדרך הערב ביחד עם חברי, נפתלי בנט, למערכה לניצחון גדול של הימין החדש - ימין ביצועיסט, מאחד, אופטימי ושורשי. מסע להנהגת המדינה. אני מזמינה אתכם, את עם ישראל האהוב, את חבריי בציונות הדתית ובימין האידיאולוגי, להצטרף אלינו".

ביום שני השיקה הימין החדש את קמפיין הבחירות שלה, תחת הסלוגן "ימין בטוח - לא בכאילו ולא לפעמים". שקד נעדרה מאותו הקמפיין. המפלגה עקצה בקמפיין את כחול לבן ואת ישראל ביתנו, וקראה להן "ימין בכאילו" ו"ימין לפעמים". הקמפיין יופנה בעיקר למגזר הרוסי ולערים בהן ריכוז גבוה של מצביעי כחול לבן, בדגש על תל אביב והשרון. יו"ר המפלגה מגבש בימים אלה את רשימת המפלגה והצוות.

מהימין החדש נמסר לאחר ההשקה: "אין שלטון ימין בלי ימין חדש גדול, שיפסיק את ההתחזות של מפלגות אחרות. ימין זה לא רק במישור המדיני. אנחנו ימין כלכלי, ימין של חרות הפרט, ימין שלא מחויב לוועדים. הימין החדש הוא ימין בטוח, לא כאילו ולא לפעמים".

ביום ראשון הודיע בנט על כך שמפלגתו תרוץ לבד בבחירות הקרובות: "אני מזמין את כל עם ישראל לקחת חלק בבשורה של הימין החדש - ימין ממלכתי, שמאמין ביהדות מקרבת, בחירות האדם ובמדיניות ביטחון תקיפה לצד שמירה על שטחי ארץ ישראל. הימין החדש רצה בבחירות אלו בכל הכֹּח, במטרה להציל קולות יקרים לגוש הימין ולהקים סוף סוף ממשלה. מפקד למפלגה הוא שלב נוסף בהפיכת המפלגה לכֹּח עולה בפוליטיקה הישראלית, וצפויות גם הפתעות נוספות".