גם אם יפסיד בפריימריז – מעמדו של סער לא צפוי להיפגע • פרשנות

נתניהו שומר על יתרון גדול לקראת הבחירות לראשות המפלגה, וליריבו הפוליטי יהיה קשה לגבור עליו. נראה כי גם אם סער לא ינצח – הוא יוסיף להיות ממוצב כחלופה היחידה בליכוד, ולא יסומן כחתרן

זמן צפייה: 01:10

הפריימריז בליכוד: ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו שומר על יתרון גדול לקראת הבחירות לראשות המפלגה, שיתקיימו ביום חמישי - כך  עולה מצפייה במספר המשתתפים בכנסים של שני המתמודדים, וכן מניסיון לאמוד את המצב בשטח.

נראה שסער יתקשה לגבור על ראש הממשלה, הוא ככל הנראה יסתפק בהישג כמו אחוזי תמיכה גבוהים, שיעלו על 40%. עם זאת, מעמדו של ח"כ סער לא צפוי להיפגע מהתמודדות. נראה שהוא יוסיף להיות ממוצב כחלופה היחידה בליכוד לראשות המפלגה, ולא צפוי להיות מסומן כחתרן.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המרוץ לפריימריז מעלה הילוך: נתניהו וסער חורשים את הארץ

סער הגיש רשמית מועמדות לפריימריז: "ניאבק למען בחירות הוגנות"

סער: "בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר האופוזיציה הבא"

ח''כ גדעון סער
ח''כ גדעון סער | צילום: חדשות 13

מעבר לכך, נתניהו אמר בסוף השבוע האחרון שהוא כמעט משוכנע שניתן יהיה להשיג 61 בבחירות הנוכחיות, וכן כי הוא מעודד בין היתר מהחבירה של הבית היהודי לעוצמה יהודית, איחוד שמניב עוד 80 אלף קולות.

בצד השני של המפה הפוליטית, לא נראים כל סימני איחוד בשמאל, בין מפלגות העבודה והמחנה הדמוקרטי. כמו כן, המחנה הדמוקרטי עצמו נמצא על סף פירוק.

ביום רביעי הגיש סער את מועמדותו לתפקיד יו"ר הליכוד במצודת זאב בתל אביב. ברקע הטענות על פסילת מתפקדים, אמר סער כי "נמשיך להיאבק למען קיום בחירות הוגנות".

"הגענו להסכם כי הבחירות תתקיימנה באופן שכל חבר ליכוד יוכל להצביע בכל אתר הצבעה ברחבי הארץ", המשיך. "מכיוון שהבחירות ביום חופש יש לזה חשיבות יתרה. אם זה לא יקרה, המשמעות היא שבפועל תישלל אפשרות הבחירה מרבבות חברי הליכוד.

"בתנאים הקיימים בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר אופוזיציה. בחירה בי היא בחירה בשלטון הליכוד, וביכולת להקים ממשלת ליכוד חזקה ויציבה ולאחד את העם. הבחירה הזו בתנאים הקיימים", הוסיף. "אחרי שני ניסיונות שלא הצליחו להרכיב ממשלה, ואחרי מה שאנחנו רואים במחקרי דעת הקהל היא מאוד חדה, ואת האמת הזאת נסביר לחברי הליכוד עד יום הבחירות".