סער על טענות נתניהו: "התקפות מופרכות ובלתי ענייניות"

חבר הכנסת הגיב לדברי ראש הממשלה, שטען כי ההצעה למנותו לנשיא היא "יישור קו עם השמאל", והצהיר: "חברי הליכוד מבינים שללא שינוי בהנהגת המפלגה - תקום אחרי הבחירות ממשלת שמאל"

זמן צפייה: 05:02

חבר הכנסת גדעון סער הגיב היום (שלישי) לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהצהיר כי ההצעה למנותו לנשיא היא "יישור קו עם השמאל". בחשבון הטוויטר שלו כתב סער: "אנו מצרים ומצטערים על התקפות מופרכות ובלתי ענייניות מצד קמפיין נתניהו. חברי הליכוד כבר מבינים שללא שינוי בהנהגת הליכוד - תקום אחרי הבחירות ממשלת שמאל. בחירה בי תביא לנצחון גדול לליכוד ולמחנה הלאומי".

דבריו של סער, כאמור, מגיעים בתגובה להודעת נתניהו מוקדם יותר היום. ראש הממשלה טען כי "הספין של גדעון סער מעיד לצערנו שהוא התיישר עם הקו של התקשורת והשמאל כדי לסלק אותי מהנהגת המדינה. זה לא הזמן לפילוג בליכוד אלא לאחדות".

זאת, בתגובה לדבריו של סער אמש במהלך כנס פעילים בנתניה, אז הצהיר כי במידה שייבחר לראשות המפלגה יפעל לכך שנתניהו יכהן כנשיא המדינה. "אני מודה שלא תהיה תגובה חיובית להצעה זו, אבל אפעל בזמן אמת כדי שזה יקרה", אמר סער. "אם ייבחר לנשיאות, יוכל נתניהו להמשיך לתרום למעמדה של מדינת ישראל בעולם".

עוד בחדשות 13:

רה"מ עונה לסער: "ההצעה למנות אותי לנשיא – יישור קו עם השמאל"

הח"כית שתומכת בסער: "טוב שילדיי לא קוראים את הכינויים כלפיי"

סער: "אם אבחר לראשות הליכוד – אפעל שנתניהו יהיה נשיא המדינה"

ח''כ גדעון סער ויו''ר הליכוד בנימין נתניה
ח''כ גדעון סער ויו''ר הליכוד בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13, עומר מירון לע''מ

במהלך הקמפיין הקצר לראשות הליכוד, תקפו בכירים במפלגה את סער על כך שהחליט להתמודד נגד נתניהו, דבר שלטענתם משרת את השמאל. בין היתר, מתחו עליו ביקורת השר כץ וחבר הכנסת ניר ברקת. סער, מצדו, הקפיד שלא לתקוף את נתניהו בהקשר המשפטי, אלא לציין את טענתו שלראש הממשלה אין סיכוי להרכיב קואליציה, אחרי שכשל במלאכה פעמיים.

סער פתח את הקמפיין שלו לראשות הליכוד בכנס באור יהודה, שבו ניכר המאמץ לשוות ממלכתיות לאירוע: סמל המדינה הוצב אחר כבוד על הבמה, המנון המפלגה התנגן ברקע והאולם היה מלא. שמוליק מזרחי, תומך נלהב בסער, אמר כי "אם גדעון סער לא יהיה בראש הליכוד - המפלגה יורדת לאופוזיציה. תם שלטון הפחד".

נתניהו, מצדו, שינה מעט את גישת הפרסומים ברשת, והחליט לפגוש את קהל תומכיו פנים אל פנים. בכל יום הוא מבקר בשלושה עד חמישה כנסים ביום, בערים שונות בארץ. שלומי ועקנין, אחד מתומכיו של נתניהו, הודה לסער על כך שעורר אותם לצאת מבתיהם: "עד היום ישבנו על הכורסאות מול הפייסבוק באינטרנט, והוא גרם לזה שנצא החוצה. הוא גרם לנו לזעם".