סער: "בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר האופוזיציה הבא"

חבר הכנסת השיק את קמפיין הפריימריז שלו לראשות המפלגה: "לכאן לא הגיעו בגלל אינטרסים אלא בגלל אמונה גדולה" • רה"מ נפגש עם בנו של חיים כץ – במטרה לסכל את תמיכת התעשייה האווירית בסער

זמן צפייה: 02:08

הפריימריז בליכוד: חבר הכנסת גדעון סער השיק הערב (שני) את הקמפיין שלו לפריימריז לראשות הליכוד. מבין חברי המפלגה הגיעו לאירוע יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, והח"כים מיכל שיר, יואב קיש ושרן השכל. "זה לא כנס פריימריז רגיל, זהו ערב של תקווה חדשה", אמר סער בפתח דבריו. "ערב המסמל רצון להתחדשות, המונע מאהבה גדולה לליכוד ולמדינת ישראל. לכאן לא הגיעו בגלל אינטרסים אלא בגלל אמונה גדולה". ברקע השקת הקמפיין, נתניהו נפגש עם יאיר כץ, בנו של יו"ר מרכז הליכוד. כץ הבן מכהן כיו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית, ומטרת הפגישה הייתה למנוע זליגת קולות מעובדי הארגון לכיוונו של סער.

"הליכוד הוא ביתנו המשותף, את חבריו אני מייצג זו הכנסת השישית. כששרון עזב את התנועה והקים את קדימה, אני נלחמתי על חיי התנועה ברגעים הכי קשים בהיסטוריה שלה. נלחמתי על כל חבר באותה סיעה, נלחמתי בין הבודדים בבחירות ב-2006, נאבקתי בוועדת הבחירות המרכזית על המנדט ה-12. בשנות האופוזיציה עם 12 מנדטים, כנגד כל הציפיות, הובלתי את התנועה להפלת ממשלת קדימה בראשות אולמרט. לאחר מכן למניעת הקמת ממשלה בראשות לבני ולאחר מכן הובלתי את המו"מ הקואליציוני של 2009 שהחזיר את הליכוד לשלטון, לממשלה יציבה של ארבע שנים".

"באפריל היינו 60 מנדטים, בספטמבר ירדנו ל-55 ואנחנו רואים שאנו ממשיכים לרדת. אם לא נחולל שינוי אנחנו קרובים מאוד לממשלת שמאל. אני מכבד גם יריבים פוליטיים אבל זו תהיה ממשלה שתסכן את ארץ ישראל ואת ההישגים הגדולים שלנו שלחלק גדול אחראי נתניהו", הוסיף. "לאחר שלא הצלחנו פעמיים להקים ממשלה לראשונה מזה למעלה מעשור, האם נתניהו יוכל להביא קולות שעברו לכחול לבן? האם יוכל להגדיל את המחנה? להקים ממשלה? אם אנו יודעים היטב מהן תשובות לשאלות הללו, המסקנה היא ברורה – חייבים לחולל בשבוע הבא שינוי בהנהגת הליכוד".

עוד בחדשות 13:

גדעון סער: "קורא לנתניהו לקיים עימות – כמו בכל העולם המערבי"

ביטן: "הטענות של סער נגד נתניהו – אותן טענות של כחול לבן"

הקרב על ראשות הליכוד: ארדן נוטה להימנע מלהצהיר על תמיכה

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20191216-2033' autoplay='0' credit='' desc='נאום סער בהשקת קמפיין הפריימריז' kid='1_l7pwl029' duration='603'']

"אין אדם אחר בפוליטיקה שעשיתי עבורו יותר משעשיתי עבור נתניהו – ואני לא מתחרט על כך, כי נתניהו הוא אחד מגדולי מנהיגי הליכוד ומדינת ישראל ומראשי הממשלה החשובים ביותר היו לנו", טען. "הכרתי אותו לפני למעלה מ-30 שנה כשעשה את צעדיו הראשונים בפוליטיקה. התחלתי לעבוד איתו לפני 21 שנים, על פי בקשתו כמזכיר הממשלה בממשלתו הראשונה. נתניהו הצית בעם את רוח המכבים הראשונה, נאבק בהסכמי אוסלו והביא לישראל במהחלך השנים להישגים גדולים ואת האמת הזאת לא שכחתי גם כשהוא פגע, גם כשרדף אותי, גם כשגמל לי רעה תחת טובה".

סער התייחס בדבריו גם לקמפיין מקורבי נתניהו נגדו. "אני מוכן לספוג את העלילות, ההכפשות וההשמצות. למרבה הצער הן באות מהבית", אמר. "גם אתם זכיתם לטעום בימים האחרונים מהמרורים האלה. קבלו זאת באהבה. מבקש מכם שלא תיגררו לפרובוקציות, אל תכפישו בחזרה. בעיקר הקפידו בכבודו של מנהיגנו ראש הממשלה נתניהו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20191216-2000' autoplay='0' credit='' desc='שרן השכל בהשקת קמפיין סער' kid='1_f3z8ktil' duration='366'']

בפתח הכנס נאמה חברת הכנסת מיכל שיר, הנחשבת למקורבת לסער. "נתניהו הוא איש בעל זכויות רבות, שהוביל את הליכוד מעל שני עשורים, אבל נכשל בהקמת ממשלה פעמיים", אמרה. "חייבים להסתכל למציאות בעיניים. בל נשלה את עצמנו, הליכוד כבר לא בשלטון שתי קדנציות. המציאות העכשווית היא שהמנהיג הנוכחי אינו יכול להקים ממשלת אחדות, וגם לא ממשלת ימין. למזלנו הליכוד היא תנועה שתמיד ידעה להצמיח מנהיגים, ויש כזה בקרבנו - גדעון סער".

חברת הכנסת שרן השכל, שהביעה אף היא את תמיכתה במועמדותו של סער, אמרה: "גדעון מחויב לאידיאולוגיה לאומית ליברלית ולערכים שעומדים בבסיס המפלגה. בשנה האחרונה נקלענו למשבר שילטוני קשה, פעמיים לא הצלחנו להקים ממשלה. בשתי מערכות בחירות הימין איבד מכוחו וכעת יש סיכוי ממשי שנאבד את השלטון", השכל הוסיפה: "הסיכוי שבפעם השלישית נצליח לעשות את מה שכשלנו בפעמיים הקודמות הוא קלוש. אני מאמינה שסער ישמור על כוחו של הליכוד כמפלגת השלטון".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20191216-1954' autoplay='0' credit='' desc='מיכל שיר בהשקת קמפיין סער' kid='1_279xbmzy' duration='249'']

ח"כ יואב קיש נשא אף הוא דברים ואמר: "היום אנחנו עושים היסטוריה. אם לא נצליח בפריימריז, אנחנו באופוזיציה. כחול לבן יודעים איך לנצח את ביבי, אנחנו נופלים למלכודת ששלטון השמאל יעלה. מול זה אנחנו מביאים את התקווה לשמור על שלטון הימין, והיא נמצאת בבן אדם אחד - גדעון סער".

מוקדם יותר הערב העבירו אנשיו של ראש הממשלה נתניהו החלטה בוועדת הבחירות של הליכוד, לפיה מתפקדי התנועה יוכלו להצביע רק בקלפי בה הם רשומים, ולא בכל קלפי כפי שהיה נהוג בעבר. במחנה סער טוענים כי החלטה זו מנוגדת לסיכום עם יו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, ונועדה לפגוע בסער על ידי הורדת אחוז ההצבעה. בתוך כך, סער משיק הערב את הקמפיין שלו לראשות הליכוד, אליו הגיע גם יו"ר מרכז התנועה חיים כץ.

Likud Party Member Gideon Saar, Smiles As Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu Walks Nearby After Addressing Members Of His Right Wing Party Bloc At A Conference In Tel Aviv, Israel
גדעון סער וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בסוף השבוע התראיין סער ל"מהדורת השבת" וקרא לעימות פוליטי מול ראש הממשלה, נגדו הוא יתמודד בפריימריז בעוד כשבועיים. "אני קורא לנתניהו לקיים עימות - כמו שעושים בארצות הברית", אמר סער.

"אני חושב שמגיע לחברי הליכוד לשמוע גם תוכן – מה כל אחד מציע בנושאי רצועת עזה, על הרפורמות הבריאותיות והחברתיות", המשיך חבר הכנסת. "אני חושב שזה הוגן כמו שזה קורה בכל העולם המערבי, אני אתאים את עצמי ללוח הזמנים של נתניהו".

סער התייחס גם לבחירות הפנימיות במפלגתו ולהשפעתן על הבחירות הכלליות. לדבריו, "יש כבר שישה סקרים שאומרים שאני מגדיל את גוש הימין - נתניהו לא יכול להביא קולות מהגוש השני. ללא התחדשות ושינוי נגיע לאופוזיציה. תוצאות הפריימריז בליכוד יקבעו מה יקרה בבחירות הכלליות במארס".

יו''ר הקואליציה דוד ביטן
יו''ר הקואליציה דוד ביטן | צילום: המטה המרכזי

בתוך כך, התארח ח"כ דוד ביטן בתוכנית "המטה המרכזי" והתייחס לבחירות הפנימות בליכוד הצפויות בעוד כשבועיים. לטענתו, "הטענות של סער נגד נתניהו הן אותן טענות של כחול לבן" והוסיף כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יודח, "המפלגה תאבד עשרה מנדטים".

"אני התנגדתי לפריימריז כי ראיתי לאן זה יוביל. כחול לבן רוצים שנתניהו ירד מהבמה", אמר ביטן. "מה שעושה גדעון סער - משרת את השמאל. פריימריז צריך לשרת מטרה, היום לא צריך בחירות פנימיות, כי זה רק גורם נזק".

בנוסף על כך, ח"כ יואב קיש גם התארח בתוכנית ונתן את דעתו על הבחירות הפנימיות במפלגה. לדבריו, "תוצאות הפריימריז בליכוד יקבעו את תוצאות הבחירות. נתניהו פשוט לא מסוגל להקים ממשלה, אם הוא יבחר - אנחנו נתגעגע לימי הבלוק 55".