עפר שלח: "יש רוב בכנסת נגד נתניהו - לא נהסס להפעיל אותו"

על רקע התייחסות רה"מ לקידום החוק שימנע ממועמד תחת כתב אישום להרכיב ממשלה, תקף אותו חבר הכנסת מכחול לבן בפוסט הפייסבוק. "ניצחון בבחירות כי את הרשימה המשותפת לא סופרים - הכרזת מלחמה"

זמן צפייה: 13:51

בחזרה לפלונטר הפוליטי: חבר הכנסת עפר שלח תקף הבוקר (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "יש רוב בכנסת החדשה בעד מדינת ישראל ונגד מדינת נתניהו. אנחנו נפעיל אותו בלי היסוס כדי להכריע את המערכה על דמותה של המדינה שלנו. כל אדם בבלוק נתניהו, ששמע אותו אתמול ולא מביע זעזוע עמוק ממה שאמר, צריך לדעת שמאתמול, הוא בצד הלא-נכון של המערכה".

"האמירה של נתניהו אתמול, לפיה הוא ניצח בבחירות כי את הרשימה המשותפת לא סופרים, היא הכרזת המלחמה הרשמית שלו על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית", כתב שלח בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו. "בישראל אדם שמדבר כמו נתניהו היה מוגלה לירכתי המליאה וראש הממשלה היה יוצא מהאולם כשהוא מדבר, כמו שעשה שמיר לכהנא. במדינת נתניהו הוא מעז לא רק להציג את עצמו לראשות הממשלה, אלא לדבר גם על אחדות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: "המהלך שמוביל גנץ חותר תחת הדמוקרטיה ורצון הבוחר"

לאחר שנתבע ונדרש לשלם פיצויים: יאיר נתניהו ביקש לבטל ההחלטה

"רד למטה – אהרוג אותך": נהג מכונית תקף נהג אוטובוס • תיעוד

חבר הכנסת עופר שלח, יש עתיד
חבר הכנסת עופר שלח, יש עתיד | צילום: חדשות 13

אתמול תקף נתניהו את יו"ר כחול לבן בני גנץ, ברקע יוזמת מפלגתו לקדם חוק שימנע ממועמד תחת כתב אישום להרכיב ממשלה. "המהלך שמוביל גנץ בשעות האחרונות חותר תחת יסודות הדמוקרטיה וחותר תחת רצון הבוחר", הצהיר בישיבת סיעות גוש הימין. "חזרנו והתרענו במערכת הבחירות – אמרנו שגנץ חובר לתומכי הטרור ברשימה המשותפת בניסיון לבטל את הכרעת הציבור".

"ההכרעה של העם ברורה: המחנה הציוני-הימני כולל 58 מנדטים, המחנה הציוני השמאלי כולל 47 מנדטים", המשיך ראש הממשלה. "הרשימה המשותפת, שמכפישה את חיילי צה"ל, מתנגדת לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הם כמובן לא כלולים במשוואה הזו - וזה היה רצון העם. הם לא 55 מנדטים. מחנה השמאל הוא 47 מנדטים ולא 54 מנדטים".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

יו"ר כחול לבן השיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו: "שתה כוס מים, תמתין לתוצאות האמת, ותבטיח לכבד אותן". גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס לדברים: "נתניהו, אני אלמד אותך מהי דמוקרטיה. שלטון רוב האזרחים - לא רוב היהודים. תארוז חפצים, אתה בדרך הביתה".