סער: בחירה בי תפוצץ את בלון כחול לבן; רה"מ: הרבה מונח על הכף

הישורת האחרונה בקרב על ראשות הליכוד: כ-40% בלבד מהמתפקדים הצביעו עד השעה 20:20. נתניהו החל בקמפיין ה"געוואלד" וקרא למצביעים לצאת לקלפיות. מנגד, אמר יריביו: "אם אנצח, ננצח גם במארס"

זמן צפייה: 05:32

שעות לפני סגירת הקלפיות, הקרב על הליכוד מגיע הערב (חמישי) לישורת האחרונה. ברקע מזג האוויר הסוער, עד לשעה 20:20 נרשמו כ-40% אחוזי הצבעה בלבד. ראש הממשלה נתניהו החל בקמפיין ה"געוואלד", קרא למתפקדי מפלגתו לצאת לקלפיות ואמר כי "אם תצאו להצביע, ננצח. הרבה מונח על הכף, הכול בהישג יד, אך רק אם תצאו להצביע. אחוזי ההצבעה הנמוכים פוגעים בנו".

בד בבד, יריבו לראשות הליכוד, חבר הכנסת גדעון סער, אמר בריאיון ל"שש – אמנון לוי" כי "כולם מבינים שכחול לבן היא יצירה מלאכותית שכולה אנטי-ביבי. אני מבקש מחברי הליכוד, תנו לי סיכה, אני מכניס אותה בבלון - ואין כחול לבן. אני לוקח 7-6 מנדטים מהגוש השני".

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "הם לא יחליטו בשבילנו"; סער: "יום גורלי למדינה"

נתניהו או סער? נפתחו הקלפיות בפריימריז לראשות הליכוד

ביבי נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס, לע''מ

"השאלה היא לא אם ניקח מנדט מבנט או מש"ס, אלא אם נגדיל את המחנה או נמשיך להצטמצם", הוסיף סער. "אני מביא מיריבנו הפוליטים קולות, אני מגדיל את גוש הימין ומאפשר הקמת ממשלה בראשותנו. אם אני מנציח היום, אנחנו ניצחנו גם בשניים במארס".

יריבו של נתניהו התייחס גם לקמפיין ה"געוואלד", ואמר כי "אני לא מכיר מערכת בחירות שראש הממשלה לא נקט בטקטיקה הזו". "יותר ויותר חברי ליכוד מבינים שרק אני יוכל לשנות את התיקו הקיים במערכת הפוליטית", הוסיף. "בהתחלה אמרו שאין קרב, ועכשיו יש קולות אחרים".

גדעון סער ובנימין נתניהו מצביעים בפריימריז
גדעון סער ובנימין נתניהו מצביעים בפריימריז | צילום: חדשות 13, מתוך עמוד הפייסבוקגדעון סער | Gideon Saar

הבוקר, הצביע סער בקלפי בתל אביב. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "היום הזה הוא יום גורלי לליכוד ולמדינה. היום בכוחנו לחולל יחד שינוי ולהביא תקווה חדשה לאזרחי ישראל; להבטיח את המשך שלטון המחנה הלאומי ואת נצחון דרכו. אני מבקש את אמונכם ואת קולכם כדי להביא את הבשורה שעם ישראל כולו מצפה לה".

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו הצביעו בקלפי בירושלים. נתניהו התייחס להודעות המופצות למתפקדים במהלך היום, והדגיש: "אל תתנו לתקשורת, לפייק סקרים ולפייק הדועות שמציפות את הרשת להשפיע עליכם. רק בגלל הרוח שלכם אנחנו נתגבר על הרוח, ותבואו להצביע עבורי בקלפי. אני הולך להצביע ומבקש שתצביעו עבורי. נראה לתקשורת ולשמאל שהם לא יחליטו בשבילנו".

גדעון סער בכנס השקת קמפיין לפריימריז
גדעון סער בכנס השקת קמפיין לפריימריז | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "כוחות אדירים, ולא רק מזג האוויר, מנסים להשפיע עליכם להישאר בבית. בואו היום להצביע עבורי לראשות הליכוד. שנים אני פועל בשליחותכם למען המדינה האהובה שלנו. עכשיו אני מבקש את תמיכתכם. צאו היום להצביע עבורי כדי לתת תשובה מוחצת לשמאל ולתקשורת".

בשעה 09:00 נפתחו הקלפיות - 106 ברחבי הארץ - והן יישארו פתוחות עד 23:00. חבר הכנסת יואב קיש, התומך בסער, כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי "הייתה פתיחה אסורה להצבעות של חלק מהקלפיות לפני השעה 9. מה שמדאיג הוא שיחד עם כך, מנעו באותן הקלפיות ממשקיפי גדעון סער להיכנס. שוחחתי עם מנכ"ל הליכוד, שהעביר הנחייה מיידית להכניס את כל המשקיפים".