אוחנה: "אם בג"ץ יכריע בנושא נתניהו, נכבד את הפסיקה"

שר המשפטים התייחס בריאיון ל"לפני החדשות" לדיון הצפוי באפשרות שרה"מ ירכיב קואליציה תחת כתב אישום: "הטעות היא עצם הדיון בעתירה". על סערת מ"מ הפרקליט: "אפגש גם עם ליאת בן ארי"

זמן צפייה: 07:39

שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס הערב (שני) לדיון הצפוי בבג"ץ על האפשרות שראש הממשלה נתניהו ירכיב קואליציה תחת כתב אישום ואמר כי "בוודאי שנכבד את פסיקת בית המשפט בנושא, אבל אני חושב שהוא יגרום נזק גדול, קודם כול לעצמו וגם למדינת ישראל, הוא יפסוק ככה".

"בג"ץ טעה בעצם העתירה, היא הייתה צריכה להידחות על הסף", הוסיף אוחנה. "בעיניי הטעות היא עצם הדיון אם אפשר להרכיב את מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ בנסיבות כאלה ואחרות. הציבור צריך להחליט, ולא אף פקיד או שופט, זה מה שהציבור עושה בקלפיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בג"ץ מתכוון להכריע אם נתניהו יכול להרכיב ממשלה תחת כתב אישום

שר המשפטים אמיר אוחנה בראיון ללפני החדשות
שר המשפטים אמיר אוחנה בראיון ללפני החדשות | צילום: חדשות 13

אוחנה התייחס גם לסערת מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה ואמר כי "אצטרך כמה ימים כדי לגבש רשימת מועמדים, כרגע יש לצערי ואקום ואין ממלא מקום, סיטואציה שחבל שנקלענו עליה". "אני חושב שהתנהלות נכונה של הגורמים השונים לא הייתה מביאה אותנו לשם, הרי בחרתי באישה שהיא מכהנת בפרקליטות 28 שנים, והיא עטורת ניסיון רלוונטי. עדיין לא הבנתי על מה הייתה התנגדות כה עזה", הוסיף שר המשפטים.

"אמרתי ליועמ"ש שאפגוש ואראיין כל מועמד שתשים בפניי", המשיך אוחנה. "אפגש גם על ליאת בן ארי, אבל אני בהחלט לא מתכוון לגדר את עצמי רק עם האנשים שהיועמ"ש הניח בפני. אנהג לפי החוק, שאומר שצריך לבחור בעובדי מדינה".

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Smiles During A Weekly Cabinet Meeting In The Jordan Valley, In The Israeli Occupied West Bank
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

שר המשפטים התייחס לעובדה שמנדלבליט כלל את ליאת בן ארי ברשימת המועמדים, ואמר: "הבעתי תמיהה איך אחרי שבן ארי זכתה עתה במכרז שהפרקליטות עבדה כה קשה להראות עד כמה המשרה הזו נחוצה, היא ברשימה. פתאום היא לא חיונית? איך העניינים הכלכליים יתנהלו אם המשרה תיוותר מיותמת?".

כידוע, בשבוע הבא בג"ץ יקיים דיון ראשוני בסוגיה, ומתכוון להכריע בנושא. היועמ"ש נמנע בעבר מלתת חוות דעת בנושא, אך שופטי העליון יחייבו אותו, ועל פי הערכות מנדלבליט ייתן חוות דעת יומיים לפני הדיון, לפיה אין לכך מניעה משפטית. אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון, תעמוד בראש ההרכב.

ליאת בן ארי
ליאת בן ארי | צילום: חדשות 13

אתמול, עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, שייצגה את העותרים שביקשו מבג"ץ לקיים דיון דחוף על השאלה, הביעה שביעות רצון רבה מהחלטת בית המשפט ש"קיבל את עמדת העותרים לפיה נדרש להכריע בעתירה בהקדם האפשרי לטובת הציבור בכללותו".