גורמים בסביבת רה"מ: "נתניהו מצפה מבן גביר שיפרוש מהמרוץ"

מקורבי רה"מ טענו כי על יו"ר עוצמה יהודית לא להתמודד בבחירות כדי להבטיח את ניצחון המחנה. עוצמה יהודית: "אם נתניהו היה פורש הייתה קמה ממשלה. שלא יטיף לבן גביר לעשות מה שלא עשה בעצמו"

זמן צפייה: 01:27

גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהירו היום (חמישי) כי "רה"מ מצפה מאיתמר בן גביר שיפרוש מהמרוץ - כדי להבטיח את שלטון הימין". זאת, לאחר האיחוד של סיעת "ימינה" - שלא כולל את עוצמה יהודית.

"הווטו של נפתלי בנט על בן גביר העמיד בסכנה את כל שלטון הימין", מסרו מקורביו של נתניהו. "ראש הממשלה משבח את המנהיגות שגילה השר פרץ, שעל אף המחיר האישי הכבד, פעל ומזער את הנזק של בנט והציל קולות לגוש. כפי שסתיו שפיר פרשה על מנת להבטיח את ניצחון השמאל, כך בן גביר צריך לפרוש ולהבטיח את ניצחון הימין".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "אם ראש הממשלה היה פורש מתפקידו הייתה מוקמת ממשלה - שלא יטיף לבן גביר לעשות מה שאינו עושה בעצמו, ובצדק. גם ראש הממשלה יודע שרק עוצמה יהודית לא תבגוד בגוש הימין ותיכנס לממשלת גנץ. בנט רצה לשבת עם גנץ, סמוטריץ' תמך בממשלת אחדות, וגם נתניהו עצמו חתר לכינון ממשלה עם לפיד, גנץ ומפלגת העבודה. בפעם הקודמת רה"מ הלך על הראש של עוצמה יהודית, ומנע הקמת ממשלת ימין. אם ראש הממשלה חפץ בהקמת ממשלת ימין, אנו קוראים לו לגלות אחריות, לתת לעם להחליט, ולא לנסות לפגוע בעוצמה יהודית".

נפתלי בנט, איתמר בן גביר, בנימין נתניהו
נפתלי בנט, איתמר בן גביר, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, דף הפייסבוק איתמר בן גביר

עוד בחדשות 13:

בנט: "ימינה אינה בלוק טכני – סיעה מאוחדת לפני ואחרי הבחירות"

איחוד בימין: פרץ מצטרף לבנט וסמוטריץ׳ – בן גביר בחוץ

רפי פרץ לאחר האיחוד בימין: קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי

נתניהו ובן גביר
נתניהו ובן גביר | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום התייחס יו"ר הימין החדש בנט לאיחוד עם מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, והצהיר כי "ימינה אינה בלוק טכני. סיעה מאוחדת לפני ואחרי הבחירות". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו. עוד כתב בנט: "גאה להנהיג תנועה שמחברת את כל הימין האידיאולוגי וכל גווני הציונות הדתית".

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בזמן שיורים על תושבי הדרום טילים - נתניהו סוחר בתיק הביטחון כדי להכניס את יורשי כהנא לכנסת, ועושה הכל כדי להרכיב לעצמו ממשלת חסינות".

איתמר בן גביר ונפתלי בנט
איתמר בן גביר ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

אמש, כאמור, זמן קצר לפני סגירת הרשימות לבחירות לכנסת ה-23, סיכמו יו"ר הימין החדש בנט ויו"ר הבית היהודי פרץ על ריצה משותפת, מה שאומר ששר החינוך ביטל את ההסכם שחתם עם עוצמה יהודית. ראש הממשלה הגיב לאיחוד ומסר: "רפי פרץ גילה מנהיגות ועשה את המעשה הנכון".

לאחר ההכרזה, אמר יו"ר עוצמה יהודית בן גביר לחדשות 13: "לא רק מפרים איתי הסכם אלא בוגדים בי, תוקעים לי סכין בגב. הפוליטיקאים של הציונות הדתית הוכיחו הערב שהם לא ראויים להנהגה. פרץ סילק אותי מהחדר אבל אל תטעו, זה גם סמוטריץ', בנט, שקד. לא מעניינת אותם ממשלת הימין - מעניין  אותם הכיסא שלהם".